سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نشانه های ظهور

حوزه/ به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نرم افزار همراه « کتاب تحلیل تاریخی نشانه های ظهور » تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» به قلم حجت الاسلام مصطفی صادقی، محقق پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) به رشته تحریر در آمده است و به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از هم اکنون به صورت نرم افزار تلفن همراه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: این کتاب پژوهشی است نقادانه درباره منابع و روایات مربوط به نشانه های ظهور امام زمان(عج) می باشد.

این گزارش حاکیست، در مقدمه این کتاب آمده است؛ آمدن مهدی موعود به عنوان منجی بشریت در متون اسلامی با نشانه هایی قرین بوده است تا منتظران ظهور با دیدن آنها به حقانیت مدعی نجات بخش پی برده و با آمادگی به استقبال او بشتابند، اما در گذر زمان دسته ای از آدمیان به انگیزه های مذهبی و یا سودجویی سیاسی به نشانه سازی‌هایی دست زدند تا در پرتو آن حرکت خویش را زمینه ساز ظهور و یا خویشتن را به عنوان موعود آخر الزمان جای بزنند.

مصطفی صادقی نگارنده این کتاب به تجزیه و تحلیل منابع اصلی مسئله غیبت و ظهور امام زمان پرداخته و ضمن مرور نشانه های ظهور به بررسی صحت و سقم مندرجات آنها پرداخته است. بررسی اخبار و روایات مربوط به قتل نفس زکیه، خروج سفیانی، قیام سید حسنی و سید خراسانی و روایاتی مانند طلوع خورشید از سمت مغرب از اصلی ترین پی گیری های این کتاب محسوب می شود.

نگارنده این کتاب همچنین درصدد ارائه نظریه های جدید و ایجاد چشم اندازی نو در این عرصه بوده و از منابع مهم و کهن نیز سود برده است.

«تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» اثری تحلیلی تاریخی از «مصطفی صادقی» که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده گردیده است، جزو معدود مجموعه هایی است که به بررسی و نقد روایات نشانه های ظهور می‌پردازد.

چاپ سوم این کتاب در 264 صفحه و به قیمت 10000 تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بهار 1389 منتشر گردیده است.

این کتاب، اثر برگزیده کتاب سال حوزه در سال ۱۳۸۶ شده است.

علاقه مندان جهت دانلود نرم افزار می توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://digi.isca.ac.ir/index.php/component/hikashop/234

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha