پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روز حجاب در کتابخانه هالیفاکس کانادا

حوزه / ویژه برنامه روز حجاب در کتابخانه هالیفاکس کانادا برگزار شد؛ به تمام مراجعه‌کنندگان این کتابخانه پیشنهاد شد که پوشیدن حجاب اسلامی را امتحان کنند، همچنین جلسه‌ای برای اطلاع‌رسانی عمومی درباره حجاب در این مکان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به نقل از http://www.metronews.ca/ ، اعضای جامعه مسلمانان شهر هالیفاکس مرکز استان نووا اسکوشیای کانادا، با برگزاری «روز حجاب» در کتابخانه مرکزی هالیفاکس با برداشت‌های غلط درباره اعتقاداتشان، مقابله کردند.

به مناسبت روز حجاب، دیروز به تمام مراجعه‌کنندگان این کتابخانه پیشنهاد شد که پوشیدن حجاب اسلامی را امتحان کنند، همچنین جلسه‌ای برای اطلاع‌رسانی عمومی درباره حجاب در این مکان برگزار شد.

حجاب، جزیی از فرهنگ کانادایی شده است

دکتر عبدالقادر طیبی، امام جماعت مسجد امت در هالیفاکس ابراز امیدواری کرد تجربه شخصی پوشیدن حجاب باعث شود که مردم، درک بهتری درباره حجاب پیدا کنند. او می‌گوید: «حجاب دیگر مربوط به اقلیت اندکی از مردم نمی‌‌‌‌شود و تعداد زنان باحجاب در کانادا رو به فزونی است. البته برخی کانادایی‌ها از این امر ابراز نگرانی می‌کنند. از نظر آنها حجاب یک فرهنگ خارجی است که از خاورمیانه وارد شده است. درحالی که حجاب الان دیگر جزئی از فرهنگ کانادایی‌ها هم شده است. ذهنیات غلط زیادی درباره حجاب وجود دارد، از جمله اینکه مردم به اشتباه تصور می‌کنند مردان مسلمان هستند که زنان را مجبور به پوشیدن حجاب می‌کنند.»

یکی از برگزارکنندگان دیگر این مراسم نیز گفت در این روز فرصتی برای بازدیدکنندگان فراهم آمد تا با پوشیدن حجاب به صورت آزمایشی، پلی میان آنها و مسلمانان زده شده و آنها درک بهتری نسبت به اسلام پیدا کنند، که در نتیجه منجر به از بین رفتن گرایشات ضدپناهندگان و دشمنی با مسلمانان شود، گرایشاتی که پس از حملات اخیر در پاریس و بیروت، افزایش یافته است.

مرام سعیدی می‌گوید: «به نظر ما الان زمان خوبی است تا مردم در سرتاسر کانادا با فرهنگ‌های مختلف دور هم جمع شده و تفاوت‌های میان یکدیگر را بپذیرند.»

تلاش برای مقابله با نژاد پرستی در کانادا

پس از حملات پاریس، مساجد در کانادا مورد حمله و آتش سوزی قرار گرفتند، همچنین روز دوشنبه در تورنتو، زن مسلمانی که همراه پسرش به مدرسه رفته بود،  مورد حمله قرار گرفته و به شدت مجروح شد. روز چهارشنبه نیز پلیس مونترال خبر از دستگیری فردی داد که ویدئویی در اینترنت گذاشته بود و اعلام کرده بود که باید هفته ای یک عرب را در شهر کبک کانادا به قتل برسانند!

سعیدی میگوید: «برای بعضی زنان محجبه در اینجا پوشیدن حجاب مشکل شده چون حجاب آنها باعث می‌شود که مورد اهانت‌های نژادپرستانه قرار گیرند. در این برنامه ما قصد داشتیم با نژادپرستی مبارزه کرده و نشان بدهیم که همه ما انسان هستیم.»

«جنیفر واتس» عضو شورای شهر نیز می‌گوید: «این برنامه فرصت مناسبی بود تا مردم جامعه در فضای سالمی به گفتگو و مباحثه بپردازند. به این ترتیب غیرمسلمانان فرصتی برای ملاقات و برخورد با کسانی داشتند که در جامعه آنها و در کنار آنها زندگی می کنند و تجربه موفقی در این راستا بود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسين IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    چقدر خوشگل شدند