سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: باید از تاریخ امت های گذشته چون امت حضرت نوح(ع)،حضرت موسی(ع)، دوران پیامبر(ص) و سپس ۲۵۰ سال زندگی ائمه معصومین(ع) استفاده کرده، تجربه کسب نماییم ، لذا حق نداریم با توجه به این تجربیات و عبرت ها اشتباه کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندارن، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، امروز در اولین یادواره روحانی شهید دفاع مقدس شهید ولی الله سلیمانی فرد و گرامیداشت 375شهید روحانی مازندران  اظهارداشت : زمان حاضر با دوران پیامبر(ص)، تفاوت زیادی ندارد، ولی تکلیف امت ما از همه دوران ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت نسبت به گذشته بسیار خطیرتر شده، افزود: باید از تاریخ امت های گذشته چون امت حضرت نوح(ع)،حضرت موسی(ع)، دوران پیامبر(ص) و سپس 250 سال زندگی ائمه معصومین(ع) استفاده کرده و تجربه کسب نماییم ، لذا حق نداریم با توجه به این تجربیات و عبرت ها اشتباه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  با تاکید براینکه وظیفه داریم میراث همه انبیاء را حفظ و احیاء کنیم،گفت: باید برای تحقق ظلم ستیزی در جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، عراق دفاع از کشورهای مظلوم تلاش نماییم.

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه ، ماموریت امروز  ایران، جهانی سازی اسلام است چرا که  هیچ ملتی شرایط زمینه سازی ظهور را جز ملت ایران ندارد.

وی با اشاره به ملازمت شرع ، شارعیت و خالقیت بیان داشت؛ در طول تاریخ ملازمه شارعیت و خالقیت به چند دسته تقسیم شده، اولین گروه کسانی هستند که خالقیت و شارعیت خدا را قبول ندارند، یعنی نه خلقت را از خدا می دانند و نه رهبری را ، که مادیون از این گروه هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: گروه دوم کسانی هستند که خالقیت را قبول دارند و شارعیت را نمی پذیرند تمام گروه الهیون کانت، دکارت و طرفدارن مدرنیست جز این گروه قرار دارند؛ گروه سوم نیز ملازمه را نقلی می دانند، یعنی ملازمه و شارعیت را تا عصر پیامبر(ص) قبول دارند که اهل سنت این گروه هستند؛ اهل سنت فریضه انتخاب امام و رهبری را از طریق شورا و سقیفه می دانند و ملازمت خالقیت و شارعیت را در محدویت زمان قبول دارند که این مهم از نظر ما  اولین و زیر بنایی ترین انحراف است.

وی گفت:  البته گروه چهارم ملازمت را تا دوره عصر امام عسکری(ع) قبول دارند و به نص روایت می گویند در زمان غیبت دیگر مسئولیتی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه گروه پنجم ملازمه را عقلی و شر دانسته و  در مورد نبوت پیامبر(ص) قبول دارند ولی در مورد امام نه، ادامه داد: گروه آخر نیز کسانی هستند که ملازمت، شارعیت و خالقیت را هم در دوره نبوت و هم در امامت و فقاهت قبول دارند.

وی با تاکید براینکه ،ولایت فقیه در امتداد ولایت امام زمان(عج) و  با اشراف بر منابع وحیانی اجتهاد، و مصونیت حداکثری قرار دارد، خاطرنشان ساخت: ولی فقیه همانند ائمه معصوم(ع) رسالت تبیین شریعت، عملیاتی سازی شریعت و پاسداری از کیان آن را به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha