شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نخستین وظیفه شیعیان؛ یادآوری مصیبت امام حسین(ع) است تا بعد از چهل روز عزادرای، این عظمت در اذهان باقی بماند، چراکه تکرار یک کار موجب ماندگاری و از خاطر نرفتن آن می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع تعدادی از محبان اهل بیت(ع) از کشورهای دیگر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) آیین پیاده روی اربعین حسینی را بزرگداشت عزای این امام همام عنوان کرد و گفت: این کاروان بزرگ متشکل از مسلمانان و محبان اهل بیت علیهم السلام از کشورهای مختلف است تا ارادت خود را به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) ابراز دارند.

وی افزود: اربعین به معنای یک روز نیست، بلکه 40 روز واقعه عاشوراست. در این ایام، شیعیان  چهل روز مکرر را به عزاداری می پردازند و به وظیفه خود در مصیبت امام حسین علیه السلام عمل می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به این که در تعالیم اسلامی، برای عزاداری، تنها سه روز توصیه شده است، حال آنکه درباره امام حسین علیه السلام تا چهل روز بیان شده است که این نشان می دهد که مصیبت این امام همام، مصیبتی خاص است.

وی به وظایف شیعیان از روز شهادت امام حسین علیه السلام اربعین اشاره کرد و گفت: نخستین وظیفه شیعیان در این چهل روز، یادآوری مصیبت  آن امام است تا بعد از چهل روز عزادرای، این عظمت در اذهان باقی بماند، چراکه تکرار یک کار موجب ماندگاری و از خاطر نرفتن آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: امام سجاد علیه السلام پس از اسارت که به مدینه بازگشتند، در نهان و آشکار مصیبت های امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا را تبیین می کردند ودیگران را نیز به این کار توصیه می نمودند؛ سایر معصومین علیهم السلام نیز اینگونه عمل می کردند.

 وی افزود: دیگر وظیفه شعیان این است که در زیارت نامه هایی که اهل بیت علیهم السلام در مناسبت های مختلف برای امام حسین علیه السلام تبیین داشته اند تأمل داشته باشند، چراکه این زیارت ها، مبین احوالات شخصی و اجتماعی، طرز فکر و سرگذشت این امام همام است. ما در زیارت نامه ها با اهل بیت علیهم السلام تجدید پیمان و همراهی خود را با آنها اعلام می داریم.

امام جمعه قم در پایان به حاضران در جلسه گفت: شما تنها زائران امام حسین علیه السلام نیستید، بلکه سفیران اربعین هستید که باید در اجتماعات مختلف ابراز ارادت میلیونی شیعیان با گذشت 1400 سال به ساحت نورانی اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین کنید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha