پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ نشست نقد كتاب «ولايت و امامت،‌ پژوهشي از منظر قرآن» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» اين كتاب اثري از گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است كه در پاييز 1392 روانه بازار نشر شد. مؤلف كتاب «ولايت و امامت،‌ پژوهشي از منظر قرآن» حجت الاسلام والمسلمين محمد اسعدي دانشيار و مدير گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است وي در اين كتاب در دو بخش به موضوع ولايت در قرآن و امامت در قرآن پرداخته است.

معنا شناسي ولايت، تقيسمات ولايت در قرآن، شئوون ولايت الهي در قرآن و ولايت اولياي الهي در نظام توحيدي قرآن موضوعاتي هستند كه طي 4 فصل در بخش ولايت در قرآن آمده است و در بخش امامت در قرآن، موضوعات معناشناسي امامت، ماهيت و جايگاه معرفتي امامت در قرآن، فلسفه امامت، قلمرو شئوون ولايي امام (هدايت تكويني)، قلمرو شئوون ولايي امام (هدايت تشريعي)، مشروعيت امام و جعل و تعيين الهي، شرايط و اوصاف امام، امامت اهل بيت عليهم السلام در قرآن، امامت و مهدويت و ولايت نيابي فقيه در ده فصل به تفصيل بيان شده است.

براساس اعلان گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هدف از برگزاري اين جلسه نقد بررسي امكان و ضرورت تهيه متن آموزشي بر اساس كتاب با ويرايش جديد عنوان شده است.

حجج الاسلام و المسلمين فتح الله نجارزادگان استاد پرديس فارابي دانشگاه تهران و دكتر سيدمحمود طيب حسيني دانشيار گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در اين جلسه نقد حضور دارند.

همچنين حجت الاسلام و المسلمين احسان سرخه اي استاديار گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبير علمي در جلسه نقد كتاب ياد شده كه در روز پنج شنبه هفته جاري در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني قم، پرديسان، بلوار دانشگاه برگزار مي شود؛ حضور دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha