پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حمید رضا شریعتمداری - دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: بی شک ایجاد و تقویت فضای باز نقادی علمی ، پیش نیاز مهمی در راستای تحول مطلوب در علوم انسانی کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: آنچه مهم است این که باید در قالب برپایی کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی به دور از تعصب های بیجا و اتهام به دیگران و در یک فضای باز علمی، هر کسی بتواند آزادانه دیدگاه خود را بیان کرده و آن را در معرض نقد و بررسی دیگران قرار دهد.

وی افزود: البته خوشبختانه این فضا در سال های اخیر در کشور بیش از پیش فراهم شده و به ویژه در حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی شاهد رونق این محافل علمی هستیم که باید این روند با رفع نواقص تداوم داشته باشد.

عضو انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: خوشبختانه فضای آزاداندیشی و نقد و بررسی علمی تاثیر بسزایی در تحولات امروز حوزه داشته اند که باید ضمن حمایت از این جریان، شرایطی فراهم کرد که بهتر بتوان منشاء آثار و برکات بود.

وی به نقش بسیار مهم تحولات امروز حوزه در راستای اسلامی سازی علوم انسانی کشور اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه متحول قطعاً بهتر و بیشتر می تواند به تحول مطلوب در علوم انسانی کمک کند و آن را به سمت و سوی اسلامی شدن رهنمون سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha