دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمود فرشیدی

حوزه/ وزیر اسبق آموزش و پرورش، مطالبه حجاب و عفاف را یکی از مهمترین وظایف حاکمیت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس محمود فرشیدی دبیر کل کانون تربیت اسلامی در دیدار با مدیر و معاونین مرکز حجاب ریحانه النبی گفت: مطالبه حجاب یکی از مهمترین وظایف حاکمیت اسلامی است و مرکز حجاب ریحانه النبی با استناد به قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون حجاب را از دستگاه‌های دولتی و نظامی مطالبه کند.

وی با اشاره به فعالیت کانون تربیت اسلامی و نیز کانون مدارس اسلامی ابراز امیدواری نمود در تعامل و همکاری با مرکز حجاب ریحانه النبی، گام‌های موثری در راستای تربیت دینی دانش آموزان برداشته شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش ضمن تمجید از فعالیت‌های مرکز حجاب ریحانه النبی، تلاش در ترویج فرهنگ حجاب را ذخیره‌ای معنوی و بهترین باقیات الصالحات دانست.

فرشیدی با معرفی کانون تربیت اسلامی، یادآور شد: کانون حزب تعلیم و تربیت اسلامی و اعضای کانون معلمان فرهیخته و ولایتمدار هستند و فعالیت و عضویت در کانون اولاً پاسخ به نیاز شخصی هر یک از اعضا در زمینه حفظ و تقویت اعتقادات و بصیرت خویش بوده و ثانیاً تلاش برای ایفای تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود است، رویکرد کانون تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی است و برخلاف اغلب احزاب حضور در عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی تربیتی برای کانون در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: کانون در سال 1377 با مجوز وزارت کشور تاسیس شده و تاکنون 3 مجمع عمومی برگزار کرده است و اینک در 30 استان و 148 شهرستان و 27 منطقه دبیران کانون تائید و به فرمانداری‌های وزارت کشور معرفی شدند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی رسانه معلم، افزود: با توجه به اینکه در فضای رسانه‌ای مسائل تعلیم و تربیت از اولویت برخوردار نیست کانون از سال 1392 علیرغم همه محدودیت‌ها اقدام به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی «رسانه معلم» کرده است.

فرشیدی اضافه کرد: فعال‌سازی شبکه اجتماعی ویژه اعضای کانون در فضای مجازی تحت عنوان «رسانه معلم» از دیگر اقدامات است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه پیامکی با عضویت 7 هزار نفر از همکاران در سراسر کشور و ارسال پیامک با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی، سبک زندگی اسلامی در مناسبت‌های معلم از جمله فعالیت‌های شورای مرکزی است.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha