جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارج

حوزه/ارج؛ انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام از میان طلاب فعال رسانه عضو می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فراخوان عضویت انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام (ارج) از سوی اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی این مؤسسه علمی حوزوی اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه، انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام به منظور تقویت و ترویج سواد و مهارت‌های رسانه ای و ارتقای روحیه فعالیت‌های جمعی میان طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال ۱۳۹۹ تشکیل شد.

هدف از تشکیل این انجمن، توانمندسازی طلاب برای ورود موثر به عرصه تبلیغ رسانه است.

تبلیغ رسانه‌ای‌ شامل هرگونه فعالیتی است که منجر به تولیدات صوتی و تصویری در قالب فیلم، صوت، انیمیشن، کلیپ صوتی و تصویری، مستند علمی، مستند داستانی، برنامه ترکیبی و غیره متناسب با موضوعات فرهنگی و تبلیغی شود.

ارکان اصلی انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام (ارج)

ارج ۵ رکن اصلی دارد:

۱- مجمع عمومی :

مجمع عمومی گردهمایی اعضای انجمن به صورت عادی و سالانه است. اعضا در مجمع عمومی به هم اندیشی، ایده پردازی، بحث و گفت و گو پیرامون موضوعات مدنظر می‌پردازند. استماع و پیگیری مصوبات شورا و انتخاب ناظر از جمله وظایف اعضای مجمع است. فعالیت و همکاری در مجمع عمومی فرصتی برای پرورش توانایی ها هر فرد و آشنایی با توانایی های سایر افراد است.

۲ - شورای ارج :

این شورا متشکل از پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل است که توسط مجمع عمومی با اکثریت نسبی آرا به مدت دو سال انتخاب می‌شوند. وظیفه برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های ارج بر عهده شورا است.

۳- کانون‌های تخصصی:

کانون‌های تخصصی برای آموزش، توانمندسازی، بکارگیری مهارت‌های رسانه ای و تولید آثار تصویری، صوتی و مکتوب اعضا درنظر گرفته شده است. اعضا بنا به توانایی و علاقه می‌توانند در یکی از کانون‌ها از قبیل سواد رسانه،گرافیک، تدوین و غیره فعالیت کنند.

۴- دبیر:

دبیر انجمن با رای اعضای شورا به مدت یک سال برای مدیریت و پیگیری فعالیت‌های انجمن انتخاب می‌شود.

۵- ناظر:

ناظر از طرف مجمع عمومی برای نظارت بر فعالیت‌های انجمن و ارائه گزارش به مجمع وارد شورا می‌شود.

ما در ارج با شناسایی و جذب طلاب مستعد و علاقه مند تبلیغ رسانه (مرحله اول: جذب)؛ زمینه سازی برای کشف و شکوفایی توانایی‌ها، پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای بنیه علمی،  اعتقادی و بصیرتی آنان (مرحله دوم: تربیت)؛ اتحادآفرینی، تقویت و افزایش سطح مشارکت و کار جمعی در بین طلاب(مرحله سوم: کارجمعی) و تولید محصولات رسانه ای با هدف پاسخگویی به نیازها و مطالبات موجود جامعه (مرحله چهارم: تولید) به دنبال تربیت مبلغان و نخبگان رسانه‌ای و ان‌شاءالله هدایتگران جبهه رسانه انقلاب و اسلام هستیم.

همچنین در کنار فعالیت‌های تولیدی کانون‌ها با برگزاری کارگاه، دوره و کلاس‌های علمی، مهارتی، تربیتی، بصیرتی، نشست‌های تحلیلی و تبیینی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و اکران آنلاین فیلم‌ها، مستند و غیره به همراه نقد و تحلیل و بررسی و غیره زمینه برای رشد طلاب فراهم می‌شود که شیوه برگزاری این برنامه‌ها باتوجه به شرایط کرونا در کشور، مجازی خواهد بود.

روند عضویت و فعالیت طلاب:

۱- ثبت عضویت و تشکیل پرونده در سامانه اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی

۲- شرکت در مصاحبه عمومی

۳- ورود به مجمع عمومی ارج و آشنایی با سایر اعضا

۴- عضویت در کانون‌های تخصصی بنا به علاقه و توانایی، جهت آموزش و تولید محصولات رسانه ای در کنار بهترین اساتید (مدیریت این کانون‌ها برعهده افراد متقاضی از هر کانون است که رابط میان کانون و شورای انجمن نیز هستند).

طلاب علاقه‌مند جهت ثبت عضویت و تشکیل پرونده به سامانه اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی به آدرس http://novin.jz.ac.ir قسمت ورود به حساب کاربری مراجعه نمایند.

پس از ثبت نام در سامانه اطلاعیه تکمیل روند عضویت، به شماره همراه طلاب ارسال خواهد شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha