جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عربیان کردستان

حوزه/ از آنجا که طلاب جوان در ابتدای مسیر هستند و نوعا تصوری از آینده خود ندارند با دیدن عظمت و احترام به یک مرجع تقلید، بر انتخاب مسیر خود مطمئن شده و با اشتیاق بیشتری به تحصیل می پردازند.

حجت الاسلام عربیان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کردستان اظهارداشت: یکی از مهم ترین میراث علمای ما ، سفرهای تبلیغی آنان مخصوصا به مناطق محروم است.

وی افزود: امروز هم این میراث ماندگار توسط طلاب و علما حفظ شده و حضور آیت الله نوری همدانی در استان کردستان از آن جمله است یعنی حضور بزرگان دینی درمناطق مختلف باعث گسترش معنویت در جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه کردستان تصریح کرد : امروز طلاب ما در کردستان که از شهر مقدس قم به عنوان مرکزی حوزه تشیع دور هستند ، با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در این استان گویا در قم حضور پیدا کرده از نزدیک باهم مراجع عظام دیدار کردند و همین امر دارای چندین اثر و برکت است .

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: اولین برکت این امر مشخص شدن مسیر طلبگی برای طلاب است به این صورت که چون طلاب جوان در ابتدای مسیر هستند و نوعا تصوری از آینده خود ندارند با دیدن عظمت و احترام به یک مرجع تقلید، بر انتخاب مسیر خود  مطمئن شده  و با اشتیاق بیشتری به تحصیل می پردازند.

وی  اذعان داشت: از سوی دیگر مشاهده رفتار و سخنان یک عالم دینی از نزدیک به طلاب جوان که به دنبال سبک زندگی اسلامی هستند، الگوی مناسبی می دهد.

حجت الاسلام عربیان خاطرنشان کرد: از دیگربرکات حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان کردستان که ترکیب جمعیتی شیعه و سنی دارد ، تحکیم وحدت در استان می باشد که این مهم نیز خود دارای برکات و آثار فراوان دیگری در جهت حفظ وحدت در این استان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha