جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه / نباید مباحث قرآنی را همچون موضوعات عفاف و حجاب یا ربا رها کرد؛ بلکه باید به پیاده سازی آن در جامعه اهمیت داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد «مدهامتان» اظهار داشتند: توجه به قرآن کریم حتی در مسائل فقهی  کافی نیست و گاهی برخی از مباحث مغفول مانده است.

ایشان با بیان این مطلب که فقها در مباحث فقهی خود به 3 جهاد از منظر قرآن کریم اشاره کرده اند، ابراز داشتند: اما بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با توجه خاص به مباحث جهاد از منظر این کتاب آسمانی، 8 نوع جهاد را استخراج کرده اند که نشان از دقت ویژه ایشان به قرآن کریم است.

این مرجع تقلید یادآور شدند: «جهاد برای نجات مستضعفین»، «جهاد برای از بین بردن فتنه و فساد»، «جهاد برای اجرای عدل»، «جهاد برای تأسیس حکومت»، «جهاد برای مبارزه با منکر»، «جهاد برای مقابله با حمله دشمنان به کشورهای اسلامی»، «جهاد بغاه» و «جهاد برای دعوت به اسلام»، 8 نوع جهادی است که امام خمینی(ره) از قرآن کریم استخراج کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: امام خمینی(ره) عنایت خاصی به قرآن کریم داشته و با دقت بسیار مطالب را از آن استخراج می کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اذعان داشتند: حضرت فرمودند: «من اعطاه الله القرآن فراى ان احدا اعطى افضل مما اعطى فقد صغر عظیما و عظم صغیرا/ شخصى را که خداوند به او دانش قرآنى عطا نموده اگر تصورش این باشد که کسى را بهتر از این عطاى الهى داده ‏اند، در حقیقت‏ بزرگى را کوچک شمرده و کوچکى را بزرگ دانسته است».

این استاد درس خارج فقه حوزه، فعالیت های قرآنی را بسیار مقدس و تأثیرگذار دانستند و تصریح کردند: دعوت جامعه برای توجه به قرآن کریم از مباحث بسیار مهمی است که باید به آن پرداخت.

ایشان اظهار داشتند: نباید مباحث قرآنی را همچون موضوعات عفاف و حجاب یا ربا رها کرد؛ بلکه باید به  پیاده سازی آن در جامعه اهمیت داد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: باید گروهی از اشخاص مبارز، مانند سید حسن نصرالله یا حاج قاسم سلیمانی ساماندهی کرد تا بتوانند مباحث قرآنی را در جامعه عملیاتی کنند که توجه همگان به آنان جلب شده و پیروی کنند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha