پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقوی - شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحانیت در طول تاریخ مدافع ارزش های ناب الهی بوده و از کیان اسلام در برابر تهاجمات و قدرت های زورگو دفاع کرده و دراین راه سختی های فراوانی هم دیده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان،حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، عصر امروز در دیدار علماء و روحانیون شیعه و سنی با حضرت آیت الله نوری همدانی در سنندج با اشاره به جایگاه مرجعیت و علمای دینی، اظهارداشت: در دوران غیبت مرجعیت و علما راهنمای مردم به سوی زندگی با سعادت و الهی هستند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در ادامه با اشاره به سفر آیت الله  العظمی نوری همدانی به کردستان، افزود: این عالم ربانی از علمای آگاه به زمانه و بازوی محکم رهبری و انقلاب هستند .

وی تاکیدکرد: بصیر،آگاه بودن به زمانه و ولایت مداری از شاخصه های این مرجع دینی بوده و همین  امر موجب شده تا جایگاه مرجعیت تقویت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، در ادامه با بیان اینکه فرهنگ جامعه ما مدیون تلاش های روحانیت است، گفت: روحانیت در طول تاریخ مدافع ارزش های ناب الهی بوده و و همواره از کیان اسلام در برابر تهاجمات و قدرت های زورگو دفاع کرده و دراین راه سختی های فراوانی هم دیده است .

وی یادآور شد: حضور مرجعیت دینی همواره در خطوط اول مبارزه با استکبار بوده است و در انقلاب اسلامی هم امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید در صف اول مبارزه با استکبار بود؛ در دوران بعداز انقلاب هم مراجع و علما در هرکجا که نیاز بوده وارد میدان شده و انقلاب را از خطرات نجات دادند. 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید براینکه مرجعیت قله روحانیت است ، تصریح کرد: مرجعیت به پشتوانه، علم، محبوبیت و فتوا  همواره در تحولات تاثیرگذار بوده و همین امر باعث شده، در طول تاریخ در مبارزه با استعمارپیشتازباشد .

وی با تاکید بر جایگاه رفیع مرجعیت، بیان داشت: مراجع بزرگوارهمواره از افق بالاتر مسائل را رصد کرده و  با هوشیاری لازم را رهنمودهای لازم را بیان کرده اند که باید همه به این رهنمودها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در پایان به اشاره شجاعت و وطن دوستی مردم کردستان، خاطرنشان کرد: مردم کردستان از جمله مردمان مومن، ولایت مدار وعاشق اهل بیت(ع)  هستند که  پیرو رهبری ، علما و بزرگان دینی بوده و در این مسیر ثابت قدم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha