پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
18

حوزه/ دشمن می خواهد که بنیان های خانوادگی را که شاکله اصلی جامعه ما است و همچنین تغییر نهادهای سنتی به نهادهای مدرن و توسعه بحث هم باشی سیاه و یا ازدواج سفید، بنیاد و کانون جامعه ما را از هم بپاشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر مسعود معینی پور امروز صبح در نشست گروه های تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ قم با اشاره به تلاش دشمن در نقطه زنی فرهنگی گفت: دشمنان ما در جنگ فرهنگی همیشه به دنبال شناسایی نقاط قوت ما در جامعه هستند تا آنها را هدف قرار دهند.

وی افزود: یکی از نقاط قوت جامعه ایرانی ، بحث خانواده، عفاف و حجاب، جمع گرایی مذهبی و عاشورا و مبانی مذهبی است که دشمنان برای زدن این مباحث برنامه های مفصلی داشته و دارند.

مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: در گزارشی که برای فعالیت های دشمنان در سال گذشته در عرصه فضای مجازی در کشور تهیه شد چهار چالش مهم فرهنگی رصد گردید.

وی گفت: در سال گذشته در حوزه فضای مجازی چهار عرصه حقوق شهروندی آزادی و جامعه مدنی و همچنین حوزه کارآمدی و مشروعیت مورد توجه واقع شد.

معینی پور بیان کرد: در بحث مشروعیت و کارایی نظام مباحثی در حوزه بورسیه های وزارت علوم، دیپلماسی کلام و دیپلماسی جزیی و عمومی، آسیب شناسی های کشور، امنیت ملی، رسالت فرهنگی حکومت دینی  مباحث بسیاری در فضای مجازی رصد شد.

وی گفت: یکی از مسایلی که در سال گذشته در فضای مجازی رخ نمایی بسیاری داشت، مبحث طلاق و گسترش آن، خشونت های اجتماعی و همچنین تلاش دشمن در تغییر مرجعیت اجتماعی از مرجعیت دینی و روحانیت به مراجع جدید از جمله پدیده هایی خواننده ها .. بود.

این فعال عرصه فرهنگی کشور اظهارکرد: نباید از پدیده هایی مثل مطرح شدن یک خواننده و ایجاد هیاهوهای اجتماعی به راحتی بگذریم، زیرا دشمن می خواهد این مسایل را جایگزین مرجعیت روحانی کند.

وی گفت: دشمن می خواهد که بنیان های خانوادگی را که شاکله اصلی جامعه ما است و همچنین تغییر نهادهای سنتی به نهادهای مدرن و توسعه بحث هم باشی سیاه و یا ازدواج سفید بنیاد و کانون جامعه ما را از هم بپاشد.

مدیر دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که دشمنان به شدت به دنبال آن هستند مبحث آزادی هایی فرای عرف شرعی و ملی به خصوص در حوزه حجاب است؛ آنها با بحث آزادی بیان نیز سعی می کنند تا هنجارهای جامعه ایرانی را به راحتی بشکنند.

وی گفت: یکی از کارهای مهم دیگر دشمن این است که با بیان تندروی های برخی شیعیان زمینه را برای توسعه حقوقی اقلیت های مذهبی بازکنند و به همین روش بین شیعیان و اهل سنت اختلاف افکنی کنند.

معینی پوربا اشاره به هجمات دشمن در زمینه بحث ولایت فقیه، بر لزوم فعالیت جدی حوزه در زمینه توسعه مباحث علمی و آموزشی حوزه در خصوص مبانی ولایت فقیه تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha