پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 351515
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
محسن ابراهیمی کرمانشاه

حوزه/ شهرستان دالاهو از توابع استان کرمانشاه جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر دارد و جمعیت این منطقه خاص شامل 85% اهل حق، 11% اهل تسنن و 4% شیعه هستند که امر تبلیغ در این منطقه شرایط و ظرافت های خاصی را می طلبد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی، از روحانیون طرح هجرت کرمانشاه، که در منطقه دالاهو به امر مهم و مقدس تبلیغ مشغول است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت تبلیغ، اظهارداشت: تبلیغ امری مقدس و رسالتی سنگین است که به عهده روحانیون گذاشته شده، بنابراین ما وظیفه داریم با اهتمام لازم این امانت را به سرانجام رسانده و در هر فرصتی که به دست می آید در این سنگر تلاش کنیم.

وی افزود : هر منطقه و شهرستانی شرایط ویژه خود را دارد و مردمان هر کدام از این مناطق نیز دارای فرهنگ ها و رسوم و اخلاقی خاص خود هستند اما در نهایت همگی مشتاق و تشنه شنیدن مسائل دینی و احکام می باشند.

این مبلغ دینی، با تاکید بر همدلی و همزبانی با مردم تصریح کرد: باید با دید مثبت در میان مردم قرار گرفت و به اخلاقیات و سلایق آنها احترام گذاشته، با روند تبلیغی نرم و طوری که شائبه و احساس فاصله از جهات مختلف برای آنها ایجاد نشود با آنها ارتباط برقرار نمود و به ترویج معارف دینی در میان آنها همت گماشت.

وی گفت : قرار گرفتن در میان مردم به صورت چهره به چهره موجب می شود ارتباط صمیمی و نزدیکی برقرار گردد و با شنیدن صحبت ها و درد دل های آنها می توان مسائل و مشکلات دینی را شناسایی و نسبت به مرتفع شدن آنها اقدام نمود.

این مبلغ دینی،تاکید کرد : مردم علاقه خاصی به روحانیت دارند ، بنابراین در بیان مسائل دینی خود با آنها بسیار راحت بوده و به بیان درد دل های خود می پردازند و تمایل دارند اشکالات خود را از طریق آنها برطرف نمایند.

وی در خصوص برنامه های خود یادآورشد: در این منطقه در مناسبت های مختلف برنامه های گوناگونی را اجرا می کنیم که می توان به اعیاد و وفات های مذهبی اشاره کرد.

یاد آور می شود: شهرستان دالاهو از شهرهای استان کرمانشاه  است که جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر داشته و جمعیت این منطقه خاص شامل 85% اهل حق، 11% اهل تسنن و 4% شیعه هستند که امر تبلیغ در این منطقه شرایط و ظرافت خاصی را می طلبد. 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha