پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 351675
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
محمد امینی کرمانشاه

مسئول ستاد زکات شهرستان کرمانشاه گفت : زکات یکی از فروع دین است و رعایت این امر می تواند مشکلات زیادی را حل و پرداخت آن آثار دینوی و اخروی فراوانی دربردارد.

حجت الاسلام محمد امینی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»با اشاره به اثرات ارزنده و ماندگار پرداخت زکات در جامعه اظهار داشت : زکات یکی از فروع دین اسلام است که زیاد مورد توجه قرار گرفته و رعایت این امر و پرداخت زکات می تواند مشکلات زیادی را از مردم و جامعه بزداید.

وی گفت : اسلام دینی کامل است که به همه مسائل و موارد موجود در جهان هستی توجه دارد و بزرگان دین هیچ کدام از این امور را بدون دلیل ندانسته اند؛ در پرداخت زکات برکات فراوانی وجود دارد که  مهم ترین آن  باعث کاهش سطح اختلافات طبقاتی در سطح جامعه می شود .

حجت الاسلام امینی عنوان کرد : کمک به فقرا و مستحقین ، عمران و آبادی مناطق روستایی و دور افتاده و احداث راه ها، مساجد و سایر کارهای عمرانی از آثار دنیوی پرداخت زکات است .

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان کرمانشاه افزود: نقش و مسئولیت طلاب و روحانیون در این زمینه بسیار مهم است، چرا که  موجب ترغیب و تشویق مردم در این زمینه و زمینه های مختلف می شود، زیرا مردم جامعه روحانیون را به عنوان نماد دین و معلمان دینی و اخلاق به عنوان الگو و نمونه قبول دارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha