پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 351739
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
ماهواره

استاد حوزه کرمانشاه گفت : نقش مسجد در دین اسلام مهم و حیاتی است و دشمنان برای ضربه به زدن به اسلام و انقلاب در صدد دور نمودن جوانان از مساجد و تضعیف اعتقادات آنان هستند.

حجت الاسلام محسن عزیزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه با اشاره اینکه مسجد اولین نهادی در اسلام است که به دست پیامبرمکرم اسلام(ص) بنا شده است اظهار داشت : نقش و اثر مسجد در دین اسلام و بین مسلمین بسیار مهم و حیاتی است،از این رو دشمنان اسلام و نظام مقدس اسلامی قصد دارند جوانان را از مساجد جدا نمایند.

وی با یادآوری این کلام حضرت امام (ره) که مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید تصریح کرد : این سنگر دژی محکم برای دفاع از اسلام و محلی برای هدایت و برنامه ریزی برای مقابله با توطئه های دشمنان است از این رو این سنگر مقدس نباید هیچوقت خالی بماند.

وی افزود : از آنجایی که استکبار جهانی و مستکبران عالم با نیت شوم دور نمودن جوانان ما از مسیر دین الهی در تلاش هستند باید از وجود مساجد به عنوان نعمت و موهبتی الهی استفاده نماییم و مقاصد سوء آنها را خنثی نماییم و بهترین فضا را برای جذب بیشتر جوانان به سمت و سوی مساجد ایجاد نمود.

حجت الاسلام عزیزی، آماده بودن مساجد را برای حضور نوجوانان و جوانان مهم دانست و تاکید نمود : باید فضایی روحانی و جذاب ایجاد شود و جذاب سازی سخت افزاری و نرم افزاری وظیفه ای است که باید به نحو احسن انجام شود و در این زمینه باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی گفت : حضور روحانیون جوان و با نشاط در مساجد امری ضروری است که توان برنامه ریزی در زمینه های مختلف دینی و فرهنگی و ورزشی را داشته باشد تا بتواند ارتباطی صمیمی و دوستانه با جوانان برقرار کندو بعضی از امورات مسجد را به خود این جوانان واگذار نموده و از استعدادهای آنها بهره گرفت.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان یاد آور شد : جوانان ما مشتاق به حضور در مساجد و شرکت در برنامه های گوناگون در مناسبتهای مختلف هستند لذا باید به آنها فرصت بدهیم تا در این امر دخیل شوند و انگیزه لازم را کسب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha