جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ کاری که در جشنواره هنر های آسمانی انجام می شود مقدس است، زیرا هنر ویژگی هایی دارد که می تواند توجهات را به خود جلب نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه دائمی جشنواره هنر های آسمانی اظهارداشتند: عاشورا و اربعین مکتب انسان سازی است و یک مدرسه عظیم برای تعالی انسان ها است.

ایشان افزودند: در این واقعه عظیم میلیون ها نفرحضور می یابند و با با سهولت و راحتی و با بهترین تکریم و احترام زیارت می کنند، این در حالی است که دیگران حتی عرضه مدیریت سه تا 5 میلیون حاجی  را ندارند و این چنین فجایعی را به بار می آورند.

 این مرجع تقلید بیان کردند: از گذشته تا کنون همه مستکبران و مستبدان و دشمنان دین با زیارت امام حسین(ع) مشکل داشتند به طوری که در زمان رضا خان راه کربلا بسته شد و متوکل عباسی 17مرتبه قبر امام حسین(ع) را خراب کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: وقتی که اربعین چنین قدرت و عظمتی دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و هر لحظه خود را به آرمان های حسینی نزدیک کنیم.

ایشان تصریح کردند: کاری که در جشنواره هنر های آسمانی انجام می شود مقدس است، زیرا هنر ویژگی هایی دارد که می تواند توجهات را به خود جلب نماید.

این مرجع تقلید گفتند: خداوند متعال انسان را به شکلی آفریده که فطرتا به دنبال زیبایی و هنر است و خود به خود به سمت این زیبایی ها کشیده می شود، هنر یکی از آن زیبایی ها است که در خلقت به وجود آمده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه پر از جلوه های هنری است و اهمیت آنها در اینجا مشخص می شود که خدا و جانشینان شایسته او در زمین این چنین معارف حقه را در قالب هنر برای مردم عرضه کردند.

ایشان با آرزوی هنرمند شدن اکثر طلاب حوزه گفتند: بسیاری از علمای شهیر حوزه در گذشته دستی بر ادبیات داشته و صاحب ذوق و هنر بودند از جمله مرحوم بحرالعلوم، یا شهید اول و شهید ثانی یا امام خمینی(ره) و سایر مراجع که ذوق هنری فراوان دارند.

ایشان با توصیه به طلاب در زمینه فراگیری ادبیات گفتند: حوزویان باید در آموزش ادبیات تلاش بسیار کنند، زیرا معارف دینی بهتر می تواند لمس شود.

ایشان در در پایان با قرائت اشعاری از خود در زمینه دفاع مقدس و شهدا بر لزوم توجه بیشتر طلاب به ادبیات تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha