چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گودرزی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمانشاه

حوزه/ شیاطین ،اطراف انسان طواف می کنند تا روزنه ای برای نفوذ به افکار و وجود او پیدا کنند، اما خدای متعال تقوا و بصیرت را سدی محکم در برابر نفوذ آنان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام  والمسلمین غلامرضا گودرزی، شب گذشته، در مراسمی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، در حسینیه و دفتر آیت الله ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را برای نجات بشر از فتنه ها و آسیب های شیاطین مأمور کرد و رسالتی خطیر را بر دوش آن ها قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت، خاطر نشان کرد: غفلت از اجرای احکام و دستورات الهی انسان را به منجلاب فساد سوق خواهد داد، باید همواره انتخابی درست و اسلامی داشته باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با بیان اینکه برای موفقیت و پیشرفت نظام اسلامی همواره باید انتخابی درست داشت، ابراز کرد: در تمام زمینه هایی که در ارتقا و موفقیت جامعه تأثیر گذار است، باید بصیرت داشته باشیم و از توطئه های شیاطین غفلت نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی ابراز کرد: شیاطین اطراف انسان طواف می کنند تا روزنه ای برای نفوذ به افکار و وجود او پیدا کنند، اما خدای متعال تقوا و بصیرت را سدی محکم در برابر نفوذ شیاطین قرار داده است.

وی، تقوا را بهترین سرمایه انسان دانست و گفت: به برکت این سرمایه بی بدیل، هنگامی که شیطان درصدد نفوذ به وجود ماست، می توانیم به خود متذکر شده و از غفلت ایجاد شده جلوگیری کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) و با بیان اینکه جهان مملو از فتنه است، گفت: هنگامی که فتنه ها به انسان ها روی آورده و حمله ور می شوند، روشنایی و رهنمودهای ائمه اطهار علیهم السلام راهنمای انسان ها است؛ فتنه ها، تاریکی، جهل و شبهه را در جامعه ایجاد خواهند کرد و در مواردی که باید تصمیمی سازنده اتخاذ شود با وجود فتنه ها فضای تصمیم گیری ظلمانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صدر اسلام لشگریان امام علی (ع ) با وجود فتنه، متحیر شدند و امام معصوم را تنها گذشتند؛ زیرا فتنه فضای انتخاب و تصمیم گیری را ظلمانی کرد. انسان با وجود فتنه قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد و در دو راهی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی قرآن کریم را نور و کتاب هدایت خواند و تصریح کرد: قرآن کریم فضای تصمیم گیری را برای انسان ها روشن کرده و به انسان بصیرت می بخشد.

وی در پایان بیان داشت: آیات قرآن فضاهایی را که فتنه گران تاریک و ظلمانی کرده اند، روشن می کند پس به قرآن پناه ببریم تا قدرت تصمیم گیری درستی داشته باشیم و از ظلمت جهل و شر شیاطین در امان بوده و به نور هدایت دست پیدا کنند.

گفتنی است، این مراسم به مدت پنج شب با حضور علما و روحانیان، مسؤولان و عموم مردم پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه آیت الله ممدوحی برگزار می شود.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha