یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بیوت مراجع تقلید درقم

حوزه/ بیوت مراجع عظام تقلید، علما در شهر اخت الرضا(ع)، امروز همزمان با کربلای ایران میزبان روضه عاشقان دلدار امام رئوف بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سی امین روز ماه صفر مصادف با شهادت ثامن الحجج، الــسلطان  علی بن موسی الرضا المرتضی(ع) است و عاشقان امام رئوف از سراسر دنیا دل ها و گام های خود را متوجه حریم شاه طوس کرده اند.

امروز ایران اسلامی که مردم آن ریزه خواران خوان با کرم و پر نعمت ضامن آهو هستند، دل های داغ دار خود را به پنجره فولاد مشهد الرضا(ع) و پنجه های سیمین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم گره زده اند و از آن حضرت برای عافیت دنیا و آخرت خود طلب وساطت می کنند.

ایران اسلامی امروز غرق در ماتم و عزای حضرت رضا(ع) است و شهر قم که به واسطه حضور خواهر امام رئوف، کریمه اهل بیت(ع)، عش آل محمد(ص) نام گرفته است نیز در ماتمی عمیق فرورفته است.

امروز بیوت مراجع عظام تقلید در قم، میزبان خیل عزاداران حضرت رضا(ع) هستند و از روزهای گذشته که مجالس عزاداری در این بیوت شریف برپا شده است این برنامه ها، امروز نیز در روز آخر ماه صفر برگزار شد.

بیوت مراجع عظام تقلید  و علما، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، علوی بروجردی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی، سبحانی و.... امروز میزبان روضه عاشقان دلدار بود.

امروز و شب گذشته دسته جات عزاداری از اقصی نقاط استان قم در میدان آستان و حرم کریمه اهل بیت(ع) حضور یافتند و سینه زنان و زنجیرزنان به بانوی کرامت، تسلیت و تعزیت می گفتند.

عزاداری خادمان کریمه اهل بیت(ع) با برگزاری دسته عزاداری ویژه خادمان و خطبه خوانی ویژه شهادت امام رضا(ع) در این حرم شریف از دیگر برنامه های امروز بوده است.

مسجد مقدس جمکران نیز که امروز و شب گذشته میزبان زائران مهدوی است که در این مسجد شریف داغ امام هشتم شان را به سوگ می نشینند.

عزاداری در برخی از بیوت مراجع عظام تقلید تا فردا که به بنا به روایتی روز شهادت امام حسن عسکری(ع) است، برگزار می شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha