یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ توزیع روحانیت در کشور نامتعادل است و این عدم تعادل آسیبی جدی است و موجب می‌شود که به نیازهای دینی مردم پاسخ داده نشود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی، ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت برای حفظ استقلال کشور و کاهش بزه‌ها، ناملایمات و ناهنجاری‌های کشور نقش ویژه‌ای دارد، گفت: در مرکز خدمات قدم‌های خوبی برای خدمت به طلاب و روحانیون برداشته شده است ولی با آنچه می‌بایست باشد فاصله دارد.

وی به فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه مسکن اشاره کرد و افزود: در زمینه مسکن در تلاش هستیم که سیاست‌های مرکز خدمات مطابق با مأموریت روحانیت باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  با اشاره به اینکه طلاب باید در میان مردم باشند و از تمرکز طلاب در یک منطقه جلوگیری شود بیان کرد: سیاست ما این است که اگر طلبه‌ای اهل شهرستانی است، در آن شهرستان زمینه‌های ساخت مسکن او را دنبال کنیم تا زمینه برای هجرت طلاب فراهم شود.

وی ابراز داشت: توزیع روحانیت در کشور نامتعادل است و این عدم تعادل آسیبی جدی است و موجب می‌شود که به نیازهای دینی مردم پاسخ داده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: اول در شهرستان و سپس در مراکز استان مسکن ساخته می‌شود و در قم در نظر داریم که برای اساتید و ممتازین اقدام به ساخت مسکن کنیم تا زمینه را برای هجرت طلاب و تبلیغ در شهر خودشان فراهم کرده باشیم.

وی به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های پیوند آسمانی ویژه زوج‌های جوان از جمله برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است تا بدین وسیله هم طلاب و هم همسرانشان با اقتضائات زندگی مشترک، اقتضائات طلبگی، شئون زندگی و ذی طلبگی آشنا شوند.

رئیس مرکز خدمات برگزاری همایش تلبس را از دیگر برنامه فرهنگی مرکز خدمات عنوان کرد و افزود: در این همایش دوره‌هایی ویژه طلاب و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود تا با اقتضائات و الزامات لباس طلبگی آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: این تشویق تأثیر بسیاری در روحیه فرزندان طلاب و همچنین هویت بخشی به خانواده طلاب داشته است و در سالیان گذشته رشد فزاینده‌ای در آمار ممتازی شاهد بوده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی توجه به برنامه‌های قرآنی را یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز برشمرد و بیان کرد: در این برنامه‌ها سعی شده است که بر روی فهم و تدبر قرآن نیز کار شود تا خانواده طلاب با مفاهیم قرآن نیز آشنا شوند.

انتهای پیام/313/30

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha