یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید حسن ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات گفت: حمایت از طلاب و روحانیون یک فریضه برای حفظ دین است و مرکز خدمات با همین انگیزه و با همین نگاه خدمات خود را ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی سه شنبه شب در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر گفت: دیانت مردم به روحانیت بستگی دارد و حمایت از روحانیت حمایت از دین و اندیشه‌های دینی مردم است.

وی تصریح کرد: حمایت از طلاب و روحانیون یک فریضه برای حفظ دین است و مرکز خدمات با همین انگیزه و با همین نگاه خدمات خود را ارائه می‌کند.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه مرکز خدمات در حمایت از روحانیون قدم‌هایی را برداشته است ولی با آنچه می‌بایست انجام دهد فاصله دارد گفت: ما حداقل‌هایی را از ضرورت زندگی و معیشت طلاب و روحانیون را فراهم می‌کنیم ولی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نتوانسته‌ایم آنچه را که باید، انجام دهیم.

وی تصریح کرد: روحانیون باید ذی طلبگی که همان زهد در دنیا و توجه به مأموریت و مسئولیتشان است را رعایت کنند که امروز از همه چیز مهم‌تر است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی هدفمندی خدمات مرکز را مورد تأکید قرار داد و افزود: مرکز خدمات در تلاش است که خدماتش متناسب با اهداف و رسالت‌های حوزه باشد و بر این اساس درصدد است که به طلاب ممتاز و اساتید حوزه، خدمات بیشتری نسبت به سایرین ارائه دهد.

وی توجه به خانواده طلاب را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: مرکز خدمات در رویکرد جدید خود خدمت به خانواده طلاب را مورد توجه قرار داده است و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه خانواده‌ها، دوره‌های تربیت معلم و مربی قرآن، تربیت مربی مهد و ... از جمله خدماتی است که به خانواده طلاب ارائه می‌شود.

رئیس مرکز خدمات به برگزاری کارگاه‌های تخصصی پیونده‌های آسمانی ویژه زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه‌ها جلسات توجیهی و مشاوره‌ای به صورت جداگانه برای طلاب و همسران آنها برگزار می‌شود و شئون زندگی و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر به آنها آموزش داده می‌شود تا با اقتضائات زندگی مشترک آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تلبس در مشهد مقدس ابراز داشت: وقتی طلاب ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، هم شخص طلبه و هم خانواده او باید محدودیت‌هایی را در زندگی رعایت کنند و گاهی آشنا نبودن با این مسائل مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: مرکز خدمات با برگزاری همایش تلبس در مشهد مقدس، علاوه بر این هدیه معنوی، یک سری جلسات توجیهی برای آنها برگزار می‌کند تا با مسائل تلبس آشنا شوند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های موفق مرکز خدمات تشویق فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون است تصریح کرد: حدود سه سال است که برنامه تجلیل از فرزندان ممتاز در مرکز راه‌اندازی شده است و با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از ممتازین تحصیلی تجلیل می‌شود که تأثیر بسیاری در بین آنها داشته و آمار فرزندان ممتاز در این سه سال بسیار افزایش داشته است.

رئیس مرکز خدمات یکی از برنامه‌های مرکز خدمات را فراهم کردن زمینه هجرت طلاب از قم به شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: طلابی که از قم به شهرستان‌ها مهاجرت می‌کنند در ارائه خدمات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و اولویت ساخت مسکن به طلاب شهرستان‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha