یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید حسن ربانی

حوزه / رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در تلاش هستیم که فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و مأموریت حوزه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی امروز در دیدار با آیت العظمی موسوی اردبیلی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت و مأموریت حوزه باشد بیان کرد: بر اساس این هدف، خدمات مرکز بر محورهای توسعه خدمات به خانواده و فرزندان، توسعه خدمات به خدمات معنوی، فرهنگی و عاطفی و متناسب‌سازی خدمات بر اساس نقش روحانیت در جامعه و نقشی که در رسالت حوزه دارد، طبقه بندی شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات تصریح کرد: مرکز خدمات در ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها و فرزندان طلاب فعالیت‌های خود را گسترش داده و تشویق فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون سراسر کشور یکی از خدمات فرهنگی این مرکز است.
رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه این کمبود در حوزه وجود داشت که اگر فرزند یک روحانی در تحصیل موفق و ممتاز می‌شد مورد تشویق قرار نمی‌گرفت ابراز داشت: حدود سه سال است که برنامه تجلیل از فرزندان ممتاز در مرکز راه‌اندازی شده و با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از ممتازین تحصیلی تجلیل می‌کنیم این کار اثرات عاطفی ملموسی در بین آنها داشته است.
وی به برگزاری همایش تلبس اشاره کرد و افزود: وقتی طلاب ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، هم شخص طلبه و هم خانواده او باید محدودیت‌هایی را در زندگی رعایت کنند و گاهی آشنا نبودن با این مسائل مشکلاتی را برای آنها فراهم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: مرکز خدمات با برگزاری همایش تلبس در مشهد مقدس، علاوه بر این هدیه معنوی، یک سری جلسات توجیهی برای آنها برگزار می‌کند تا با مسائل تلبس آشنا شوند که با توجه به بازخوردهایی که گرفته‌ایم این کلاس‌ها اثرات بسیار خوبی داشته و از برخی مشکلات جلوگیری کرده است.
وی برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: کسب مهارت‌های زندگی در بین خانواده طلاب یکی دیگر از اهداف مرکز خدمات است و با برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در تلاش هستیم که خانواده‌ها مهارتی را آموزش ببینند تا بتوانند به اقتصاد خانواده کمک کنند.
رئیس مرکز خدمات با اشاره به برگزاری کارگاه مهارت های زندگی ویژه زوج های جوان تصریح کرد: در این کارگاه ها جلسات توجیهی و مشاوره‌ای به صورت جداگانه برای طلاب و همسران آنها برگزار می‌شود و شئون زندگی و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر، آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha