دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بر لزوم بصیرت و تحلیل قیام عاشورا براساس شرایط روز تاکید کرد و گفت: امروز باید مراقب باشیم که در صف دشمنان امام حسین(ع) قرار نگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی امروز در گردهمایی عاشورائیان المصطفی که در مدرسه حجتیه برگزار شد، بقای اسلام را مرهون عاشورا دانست و اظهار داشت: رسول اکرم(ص) اساس اسلام را با زحمات و رنج های فراوان ایجاد و مردم را با حقیقت عالم و توحید آشنا کردند و راه سعادت را نشان دادند، اما استمرار این اسلام به برکت نهضت حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه احیای اسلام مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود، ابراز داشت: سرور و سالار شهیدان همه وجود خود را در راه اسلام دادند و به برکت این نهضت، دین به دست ما رسیده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اساس خلقت را بندگی خداوند عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به سعادت و عبودیت خداوند نیازمند راهنمایی های انبیا و اولیاء و ائمه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه بزرگ ترین معجزه پیامبراکرم(ص) جاری کردن دین در دوران عرب جاهلی بود، ابراز داشت: حضرت رسول اکرم(ص) رنج بسیاری را متحمل شدند تا انسانیت را در آن روز ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم زمینه انحراف فراهم شد، گفت: کسانی جانشین رسول الله شدند که دشمنان خونین اسلام بودند، چرا که بنی امیه تلاش داشتند اسلام را از درون خالی کنند.

وی با بیان اینکه اگر فداکاری امام حسین(ع) نبود، اسلام باقی نمی ماند، ابراز داشت: هیچ مسئله ای در اسلام به اندازه عاشورا تبلور و عظمت نیافت چرا که این نهضت عامل بقای دین شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه امروز مشعل عاشورا روشن تر از گذشته است، ابراز داشت: خداوند اراده کرده است که نهضت عاشورا همچنان پرفروغ و زنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، حیات اسلام را در گروی حیات عاشورا عنوان کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) با جریان انحرافی بعد از رحلت رسول الله مبارزه کرد تا راه و سیره نبی خدا زنده بماند. 

وی اخلاص را رمز بقای نهضت عاشورا دانست و گفت: امام حسین برای خداوند و نفی ستم و ظلم حرکت کرد و ناپاکان و ریاست طلبان و جاه طلبان نمی توانستند این نهضت را همراهی کنند چرا که مخلص نبودند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به استفاده امام حسین(ع) از ظرفیت های مختلف، ابراز داشت: سرور و سالار شهیدان از ظرفیت های عاطفی نیز به خوبی استفاده کردند و خانواده خود را به کربلا آوردند تا آنان بعد از عاشورا، پیام های این قیام را تبیین کنند و اسلام ناب، جامع تر به مردم ارائه شود.

وی وظیفه روحانیت را در زنده نگاه داشتن قیام عاشورا بسیار خطیر و سنگین عنوان کرد و ابراز داشت: امروز خط بنی امیه احیا شده است و باید صف خود را با این جریان روشن کنیم؛ اینکه طلبه فقط درس بخواند و در مسیر حق و حقیقت ایستادگی نکند؛ ارزشی نمی تواند داشته باشد.   

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: وقایع سوریه، لبنان، عراق و یمن نشان دهنده بروز و تلاش شرک و کفر برای تحت تاثیر قرار دادن عالم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بر لزوم بصیرت و تحلیل قیام عاشورا براساس شرایط روز تاکید کرد و گفت: امروز باید مراقب باشیم که در صف دشمنان امام حسین(ع) قرار نگیریم.  

وی برلزوم توجه به شرایط زمان روز تاکید کرد و ابراز داشت: امروز اگر تحلیل صحیح نداشته باشیم در پازل دشمنان قرار خواهیم گرفت.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه حرکت کردن در راه امام حسین(ع) متحمل سختی و رنج است، اظهار داشت: درود بر طلابی که امروز در میدان جهاد و فداکاری شرکت کرده و به رسالت دینی عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان با اشاره به اینکه امروز دشمن با تمام وجود به میدان آمده است، تصریح کرد: در هیچ دوره زمانی مثل امروز حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار نگرفته بودند و اسلام ناب نیز باید با همه امکانات مقابل دشمن آماده باشد.

انتهای پیام/313/33   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha