پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیون حافظین فکری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی بوده و اگر روحانیت نباشد عقبه اسلامیت نظام اسلامی به خطر می‌افتد

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین همایش مدیران مرکز خدمات در مشهد با اشاره به خطبه‌ای از امام علی(ع) بیان کرد: اگر قرار است مرکز خدمات به اهدافش برسد باید تصمیم بگیریم که عزم راسخی در کارها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به قله‌ها و ادای شکر پروردگار و ادای دینی که خداوند به ما عطا کرده، باید در این فرصت محدود تلاش‌ها را مضاعف کنیم تا به قله‌های موفقیت نزدیک شویم.

رئیس مرکز خدمات، با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت این است که معنویت و معرفت به خداوند را در دلمان زنده کنیم گفت: حقیقتاً در سایه معرفت خدا، دل دادن به خدا و بندگی خدا و بریدن از خلق، انسان می‌تواند این همت و عزم را در خودش ایجاد کند.

وی، با بیان اینکه ما در چهار جهت می‌توانیم به مرکز خدمات نگاه کنیم تصریح کرد: اول اینکه در مرکز خدمات به بندگان خدا خدمت می‌کنیم و دوم اینکه به کسانی خدمت می‌کنیم که عالم هستند و از مردم در مسائل فکری و دینی دستگیری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: محور سوم این است که روحانیون حافظین فکری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هستند و اگر روحانیت نباشد عقبه اسلامیت نظام به خطر می‌افتد و چهارمین نگاه این است که روحانیون تحکیم کننده تمدن اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ما هم روحانی و هم رسالت روحانیت داریم گفت: هدف ما در مرکز خدمات این است که از مأموریت روحانیت و از رسالت ائمه(ع) که مأموریت روحانیون در راستای این رسالت است حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز خدمات افزود: ما در مرکز خدمات به قشری خدمت می‌کنیم که نقش مهمی در تأثیرگذاری در سطح جامعه دارند و بدین وسیله مرکز خدمات نقش ویژه‌ای در الگوسازی و سبک زندگی در جامعه پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر توانستیم در ارائه خدمت، شئونی را که خدمات‌رسانی اسلامی است، را عملی کنیم می‌توانیم الگویی برای مجموعه‌های دیگر باشیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha