یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علم الهدای

حوزه/ امام جمعه مشهد تصریح کرد: هر چند ممکن است غنا در فرهنگ روحانیت نباشد، اما استغنا بر فرهنگ روحانیت حاکم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در مشهد مقدس، تصریح کرد: هر چند ممکن است غنا در فرهنگ روحانیت نباشد، اما استغنا بر فرهنگ روحانیت حاکم است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر استغنای روحانیت با امکاناتی مانند مرکز خدمات همراه نباشد، هم عزت آنان دچار مشکل می شود و هم ریاضت و سختی در زندگی آنان ایجاد می گردد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این که رسیدگی و خدمت به طلاب و روحانیان مهم است، افزود: در عین حال، جریان عزتمندی روحانیت مهمتر از رسیدگی به مشکلات می باشد و مسئولان مرکز خدمات می بایست با مدیریت خود این جریان را حفظ کنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: جریان عزتمندی نسبت به طلاب و روحانیان در بحثی چون خدمات و... در مشهد مقدس رعایت شده است.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه روحانیت نتیجه ای است که پهنای عظمتش نه تنها نسبت به طلاب جوان، بلکه برخی بزرگان که گذشته حوزه را درک کرده اند، مغفول می ماند.

امام جمعه مشهد با اشاره به شرایطی که در حوزه فعالیت های تبلیغی، امکانات و تامین نیازهای لازم بعد از انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه ایجاد شده، گفت: روحانیت امروز با گذشته قابل مقایسه نیست و غفلت بزرگانی که آن دوران را درک کرده اند، تحمل نمی شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: مرکز خدمات به عنوان پشتوانه زندگی روحانیان است و مسئولان آن باید این احساس را داشته باشند که پایگاه و پناهگاهی برای آنان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha