یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ربانی

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر این که در حوزه، انتقال اطلاعات ملاک نیست و شخصیت پروری مهم‌تر است، گفت: نباید اجازه دهیم که بچه‌های شیعه از دامن اهل‌بیت(ع) جدا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، سه شنبه شب در جمع اساتید و مدیران مدارس علمیه کاشان، با اشاره به ضرورت وحدت مسلمین، گفت: وحدت، فریضه‌ای قرآنی و یک ضرورت و راهبردی است که امام (ره) برای ما تبیین و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید کردند و امیدواریم بتوانیم با وحدت توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی بیان کرد: در یک دوره استثنایی قرارگرفته‌ایم و در هیچ دوره‌ای مثل عصر ما تا این اندازه تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) مورد هجوم نبوده است، البته هیچ دوره‌ای نیز مثل امروز تشیع مورد توجه و اقبال جهانیان قرار نگرفته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به این که هم مخاطرات بسیار جدی پیش روی ما قرار دارد و هم فرصت‌های بسیار ارزشمند، گفت: حقیقتاً استکبار از تمدن اسلامی به وحشت افتاده و در سه بخش به تشیع هجوم آورده‌اند. بخش اول فرقه‌های مختلفی درست می‌کنند تا این مکتب ریشه‌دار و عمیق را دچار تزلزل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: بخش دوم، در بیرون از تشیع و در دایره اسلامی شکل گرفته است، وهابیت هجوم همه جانبه علیه شیعه آغاز کرده و هر سال در حج، آمار کتاب‌های ضد شیعی چند صد برابر می‌شود، گویا هیچ خطر دیگری اسلام را تهدید نمی‌کند و همه ابزار خود را بسیج کرده‌اند تا با تشیع مقابله کنند.

وی با بیان اینکه بخش سوم، استکبار جهانی است، گفت: گرایش به اسلام در دنیا رو به افزایش است و همه تلاش استکبار برای این است که با گسترش این مکتب مقابله کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه ما میراث دار اهل بیت(ع) هستیم و باید از آن دفاع کنیم، اظهار داشت: امروز دشمن بیدار شده و دشمنی می‌کند و البته فرصت هم فراوان است که باید از آنها استفاده کنیم و بدانیم که فردا باید جواب امام عصر(عج) را بدهیم، لذا نباید اجازه دهیم که بچه‌های شیعه از دامن اهل‌بیت(ع) جدا شوند.

وی با اشاره به اینکه سعادت بزرگی نصیب شما شده است که استاد حوزه علمیه شده‌اید گفت: هیچ پست و مقامی به اندازه تعلیم و تربیت در حوزه دارای ارزش نیست، تعلیم طلبه سعادت و توفیقی است که نصیب شما شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه تنها یاد دادن و انتقال اطلاعات ملاک نیست و شخصیت پروری مهم‌تر است، ادامه داد: همان‌طور که برای فرزند خود دل می‌سوزانیم که به درستی تربیت شود، باید برای تربیت طلبه‌ها نیز دل بسوزانیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات مجموعه برای خدمت رسانی به منابع انسانی حوزه است، گفت: حوزه علمیه از دو بخش نرم افزاری یعنی تدریس، تحقیق و تبلیغ و بخش سخت افزاری یعنی طلبه و پشتیبانی از طلاب تشکیل شده است و این دو بال باید در کنار هم باشند تا کادری تربیت کنیم که از خون شهدا و راه امام(ره) دفاع کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه بخش نرم افزاری بر عهده مرکز مدیریت حوزه و بخش سخت افزاری بر عهده مرکز خدمات است، عنوان کرد: مرکز خدمات چتری است که چهار مجموعه حوزوی مرکز مدیریت برادران و خواهران، طلاب غیر ایرانی و اهل سنت را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات از خدمات صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی و از خدمت تنها به خود روحانی به خدمت به تمام خانواده او گسترش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: وظیفه مرکز خدمات حمایت از رسالت حوزه‌های علمیه است و از جمله کارهایی که مقرر شده انجام شود طبقه بندی طلاب است و اینکه همه به طور یکسان از خدمات بهره‌مند نباشند و بین طلاب ممتاز و دیگران تفاوت باشد.

انتهای پیام/313/30

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha