پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شبیری مرکز خدمات

حوزه / آیت الله العظمی بروجردی نیز طلاب ممتاز را بین مردم مورد تشویق قرار می‌دادند و حتی از نظر مالی به آنها کمک می‌کردند و مقید بودند این رفتارها در رشد علم، تقوا و اخلاق آنها مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله  شبیری زنجانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و مسئولین این مرکز، ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده مرکز خدمات بیان کردند: این فعالیت‌ها موجب رشد حوزه‌های علمیه است و ان شاء الله زحمات شما موجب حد اعلای رضایت خداوند قرار گیرد.
ایشان با بیان اینکه زهد طلبه‌ها باید در درجه اهمیت قرار گیرد تصریح کردند: ایمان و زهد اگر در طلبه نباشد هرچقدر هم زحمت بکشد هدر می‌رود و تلاش‌های او بی‌ثمر است.
معظم له ابراز داشتند: طلاب باید حالات و زندگی‌نامه علمای گذشته را مطالعه کنند تا با سیره و روش زندگی آنها آشنا شوند.
مرکز خدمات در تأمین مسکن طلاب و روحانیون تلاش کند

ایشان حضور طلبه و روحانی در یک منطقه را موجب تأثیر بیشتر دین در آن منطقه دانستند و افزودند: روحانی باید در دل مردم بوده و با مردم باشد و مرکز خدمات در تأمین مسکن طلاب و روحانیون باید تلاش کند که روحانیون در تمامی مناطق شهر حضور داشته باشند و از اجتماع آنها در یک منطقه اجتناب شود.
حضرت آیت الله  شبیری زنجانی یکی از نگرانی‌های امام رضا(ع) در هجرت از مدینه را دوری از مردم عنوان کردند و ادامه دادند: خیلی مهم است که روحانی در جامعه باشد چون هدف اصلی او هدایت مردم است
ایشان طرح تشویق ممتازین را مورد تأکید قرار دادند و بیان کردند: آیت الله العظمی بروجردی نیز طلاب ممتاز را بین مردم مورد تشویق قرار می‌دادند و حتی از نظر مالی به آنها کمک می‌کردند و مقید بودند این رفتارها در رشد علم، تقوا و اخلاق آنها مؤثر خواهد بود.
معظم له با بیان اینکه اعتقادات مردم وابسته به ما طلبه‌ها است عنوان کردند: مردم که دور و تسلسل نمی‌دانند آنها نگاه به اعمال و تقوای ما دارند، اگر طلبه تقوا و زهد داشته باشد تأثیر بیشتری برای هدایت مردم خواهد داشت.
ایشان خطاب به مسئولین مرکز خدمات اذعان داشتند: در کار خود اهتمام داشته باشید و از خداوند بخواهید و توسل هم داشته باشید ان شاء الله که دعای حضرت شامل حال شما شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha