یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی

این مرجع تقلید بر لزوم مطالعه و فراگیری زبان خارجه در حوزه های علمیه تاکید کردند و افزودند: حضرت آیت الله العظمی بروجردی در زمان خود ابراز تاسف می کردند که چرا طلاب زبان خارجی یاد نگرفتند که منشا اثر بیشتری باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله شبیری زنجانی شامگاه پنجشنبه در دیدار دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، مشکلات فرهنگی را یکی از عوامل زمینه ساز عدم تربیت اسلامی در جامعه عنوان کردند و اظهار داشتند: انحرافات فرهنگی به هر اندازه ای که نیز باشد، بی تاثیر نخواهد بود.

ایشان افزودند: شرایط امروز به گونه ای نیست که همه از انحرافات فرهنگی مصون باشند و به همین دلیل باید علاوه بر کارهای فرهنگی، توسل به اهلبیت(ع) داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پنجاه سال قبل فکر نمی کردند چنین انقلابی رخ دهد، ابراز داشتند: انقلاب اسلامی در اثر مجاهدت به این نقطه رسیده است و باید این مسئله تداوم داشته باشد. 

حضرت آیت الله شبیری زنجانی همچنین با اشاره به پراکندگی طلاب در زمان رضاخان، اظهار داشتند: با این وجود بعد از دوره رضاخان نیز تعداد طلاب بسیار اندک بود اما امروز به برکت انقلاب افزایش یافته است.  

ایشان بر لزوم مطالعه و فراگیری زبان خارجه در حوزه های علمیه تاکید کردند و افزودند: حضرت آیت الله العظمی بروجردی در زمان خود ابراز تاسف می کردند که چرا طلاب زبان خارجی یاد نگرفتند که منشا اثر بیشتری باشند.

معظم له همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به مکتب تشیع، ابراز داشتند: در گذشته بسیاری از کشورها نام شیعه را نشنیده بودند اما مکتب اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در دنیا مطرح شد و امروز مراکز مهمی در جهان مشغول مطالعه شیعه شناسی هستند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: وظیفه ما این است که دعا کنیم همه مسئولان نظام مسئولیت خود را به گونه ای که مورد رضایت خداوند باشد، انجام دهند.

همچنین در ابتدای این دیدار نیز دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در شهرهای مختلف کشور مناسب نیست، ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی تواند مشکلات فرهنگی را رفع کند. 

وی افزود: علما، فضلا، ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های ذی نفوذ باید کمک کنند تا آسیب پذیری های فرهنگی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha