یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات هدفمند کردن خدمات متناسب با رسالت حوزه است گفت: برای رسیدن به این هدف سیاست مرکز خدمات بر این اصل استوار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی در دیدار با آیت الله محسن خرازی با اشاره به اینکه رویکرد مرکز خدمات هدفمند کردن خدمات متناسب با رسالت حوزه است افزود: برای رسیدن به این هدف سیاست مرکز خدمات بر این اصل استوار است که طلبه‌ای که نقش مؤثری در انجام رسالت حوزوی‌اش دارد از خدمات بیشتری برخوردار شود تا طلاب مستعد بتوانند با دغدغه کمتری به رسالت حوزوی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه تصور ما این است که نباید خدمات مرکز را به خدمات مادی منحصر کنیم تصریح کرد: ارائه خدمات معنوی نقش ویژه‌ای در پیشبرد اهداف مرکز دارد و باید در رسالت مرکز باشد؛ احوالپرسی از معمرین و بزرگانی که به علت کهولت سن در منزل هستند یکی از خدمات معنوی مرکز است و این احوالپرسی تأثیرش از خدمات مادی بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برگزاری همایش معمرین در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها با رویکرد تکریم از معمرین و با دعوت از آنان برگزار می‌شود و تأثیر بسیاری در تقویت روحیه معمرین داشته است.

وی ادامه داد: این دلجویی‌ها موجب تسلای دل عزیزانی است که سالیان سال به اسلام و کشور خدمت کرده‌اند و حالا به علت کهولت سن در خانه نشسته‌اند.

رئیس مرکز خدمات اعزام معمرین به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های این مرکز در تکریم معمرین عنوان کرد و افزود: تاکنون چهار کاروان از معمرین شهر قم به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و برنامه‌های گسترده‌ای در این اردوها ویژه معمرین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده طلاب بیان کرد  برگزاری کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی یکی از برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها است که در این کارگاه‌ها طلاب و همسرانشان با اقتضائات زندگی مشترک آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: در این کارگاه‌ها جلسات توجیهی و مشاوره‌ای برای طلاب و همسرانشان اجرا می‌شود و طلاب با مسائل معنوی، اخلاقی و مشاوره‌ای که زمینه مشکلات خانوادگی را کم می‌کند، آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: همایش تلبس از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است که بر اساس آن طلبه‌ای که معمم می‌شود به همراه خانواده به مشهد مقدس و مجتمع فرهنگی ولایت دعوت می‌شود و در دوره‌هایی که در این مجتمع برگزار می‌شود طلاب و خانواده‌ها با اقتضائات لباس طلبگی آشنا می‌شوند.

رئیس مرکز خدمات به برنامه مرکز خدمات در تقویت و حفظ هویت خانوادگی روحانیت اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون یکی از برنامه‌های موفق و مؤثر مرکز خدمات است که علاوه بر تشویق فرزندان طلاب به تحصیل، تأثیر بسیاری در حفظ هویت خانوادگی روحانیت نیز دارد.

وی بیان کرد: این تشویق‌ها تأثیر بسیاری بر فرزندان روحانیون داشته است و موجب شده آمار ممتازین تحصیلی سال به سال افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: کسب مهارت و توانمندسازی خانواده‌های طلاب جهت ایجاد شغل، از جمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

وی در پایان به سیاست مرکز خدمات در ساخت مسکن طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح جامع مسکن مرکز خدمات، سیاست ما این است که از سکونت طلاب در قم جلوگیری شده و طلاب و روحانیون در شهرهای خودشان ساکن شوند و ار تمرکز آنها در یک منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • درجستجوی بصیرت IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    ان شاء الله همانطوری باشد که حاج آقا ربانی می گویند. البته طلاب، در موردخیلی از مسائل مربوط به مرکز خدمات، از جمله مسکن پردیسان، اعتراضات به حقی دارند که متاسفانه رسیدگی نمی شود و حقشان تضییع می گردد.