چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ربانی

حوزه / باید خدا را شکر کنیم که امروز رهبری مانند آیت الله خامنه‌ای داریم، پیروی و گوش کردن به سخنان ایشان در همه احوالات مخصوصاً در این انتخابات رمز سعادت و عزت ما است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت دهه بصیرت، بیان کرد: مقام معظم رهبری در روز میلاد بحث تمدن نوین اسلامی را مطرح فرمودند و ایشان چند بار ذکر کردند که تمدن نوین اسلامی آرزو و آرمان انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی یعنی آن نظام اسلامی‌ که سعادت دنیا و آخرت را فراهم کند و جامعه‌ای نمونه از جهت اخلاق، شجاعت، علم، پیشرفت، ترقی، دانش و آنچه لازمه زندگی دنیای و آخرت است، داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: اگر بخواهیم به این آرمان برسیم باید در علم و صنعت پیشرفت کنیم و علما و روشنگران باید تلاش کنند که این تمدن اسلامی را دوباره احیا کنند.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی چند پایه دارد و شاید مهم‌ترین آن حوزه منابع انسانی باشد، گفت: افراد یک جامعه عناصر تمدن ساز هستند و امروز اگر تمدن اسلامی بخواهد در جهان تحقق پیدا کند نیازمند منابع انسانی است که به چند دسته تقسیم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: یک دسته عناصری هستند که در دانشگاه‌ها در حال تلاش و پیشرفت هستند و امروز خوشبختانه در برخی از رشته‌های علمی در دنیا بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون بخش دیگری از عناصر انسانی است که حوزه معنویت را تأمین می‌کند، گفت: پیشرفت‌های علمی و اقتصادی باید در کنار پیشرفت‌های معنوی باشد و مرکز خدمات نهادی است که از حوزه منابع انسانی تمدن ساز حمایت می‌کند.

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: کارمندان مرکز خدمات باید بدانند که نقش بسیار مهمی دارند و اگر درست عمل کنند به پیشرفت کشور، اسلام و تمدن اسلامی کمک کرده‌اند و اگر کوتاهی کنند در تحقق این قضیه کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که کارمندان مرکز خدمات برای ایفای نقش حمایتی خود باید داشته باشند، گفت: یکی از ویژگی‌ها این است که به فرمایشات پیامبر(ص) و ائمه(ع) مخصوصاً در بعدهایی که در بخش مرتبط با کارمان هست عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند کسانی وارد بهشت می‌شوند که صابر در راه خدا باشند و خداوند به صابرین اجر بسیاری می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند که محبت دنیا سرچشمه همه خطاها و لغزش‌ها است، گفت: در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم آنچه که موجب انحراف از مسیر حق شده محبت به دنیا است.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه اگر آرامش آخرت را می‌خواهید، باید حریص در دنیا نباشید، عنوان کرد: اگر این چنین باشیم نمی‌توانیم از چیزهایی که داریم استفاده کنیم و همواره به فکر چیزهایی هستیم که نداریم.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی نیز کسانی که به هر شکلی این تعلقات دنیایی در آنها زنده شد به انحراف کشیده شدند، افزود: اگر بخواهیم تمدن اسلامی را در دنیا، که یکی از آرمان‌های این انقلاب است دنبال کنیم، شرطش این است که مردم ایران با یکدیگر انسجام، همدلی و وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: جمهوری اسلامی و اینکه در کشور ما بیگانگان برای ما تصمیم نمی‌گیرد نعمتی است که خدا به ما داده است و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وی با اشاره حوادث انتخابات سال 88، ابراز داشت: در روزهای انتخابات و پس از آن اتفاقاتی افتاد که تا خطبه مقام معظم رهبری باید تمام می‌شد، ولی عده‌ای به نصایح رهبری گوش نداند و کار به جایی رسید که در روز عاشورا آن حوادث روی داد.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مکرراً از همه گروه‌ها خواستند که صفتان را از صف ضد انقلاب جدا کنید گفت: متأسفانه عده‌ای در این روز یک بیانیه روشن برای روشن کردن صفشان صادر نکردند و در نهایت خداوند هدایتش را به دل مردم انداخت که در روز 9 دی حماسه آفریدند و این غائله را ختم کردند.

وی با اشاره به ریشه این اتفاقات اذعان داشت: حقیقتاً ریشه این آسیب‌ها تعلقاتی است که در عده‌ای ایجاد می‌شود و نمی‌گذارد درست تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: باید خدا را شکر کنیم که امروز رهبری مانند آیت‌الله خامنه‌ای داریم، پیروی از ایشان و گوش کردن به سخنان ایشان در همه احوالات مخصوصاً در این انتخابات رمز سعادت و عزت ما است.

وی ادامه داد: اگر دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و تجربه سالیان گذشته هم این را به ما نشان داده است مخصوصاً در شرایطی که امروز منطقه ما دارد و باید سعی کنیم که موج‌های سیاسی ما را از مسیر دور نکند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha