دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبری حصاری، نشست خبری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت:در مدارس سطح دو خواهران در حال حاضر متجاوز از ۱۳۰ کانون پژوهشی و در سطح سه ۴۱ انجمن پژوهشی و ۳۸۰ هسته در حال پژوهش هستند و ۸۰ هزار طلبه در حال تحصیل هستند و ۹۰ هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری حصاری، امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و تشریح فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد  با بیان این که حوزه خواهران  از سه مرحله تاسیس، ثبت و بالندگی آغاز به کار کرده است  اظهارداشت: در مرحله اول که تأسیس حوزه های علمیه است این مرکز تمام هدف خود را اختصاص به تعیین متون درسی  به دلیل نیازمندی های فعالیت پژوهشی  کرده است.

 وی ادامه داد: در مرحله تثبیت، مسئولین این مرکز  اقدام به تدوین اولیه پژوهش، شکل دهی مهارت های طلاب، آماده سازی برای ورود خواهران طلبه به فعالیت های پژوهشی کرده اند.

 حجت الاسلام  والمسلمین حصاری گفت: در مرحله  بالندگی حوزه های علمیه خواهران، همه سازوکارها برای تأمین سیستم نظامند برای آموزش و پژوهشی  بهترآماده شده یا در حال آماده سازی است.

به دنبال ایجاد نظام جامع پژوهشی هستیم

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه خواهران به دنبال ایجاد نظام جامع پژوهشی است و در حال حاضر پیش از 60درصد آن پیشرفت داشته است.

وی گفت: تدوین پژوهش برنامه مدارس علمیه از جمله برنامه های مرکز مدیریت حوزه  خواهران در سطح کشور است که برای اولین بار به اجرا در آمده است، در این قسمت واحدهای آموزشی در کنار آموزش، برنامه مدون پژوهشی با رعایت سطح بندی برای مدارس عملیه را دنبال خواهند کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین حصاری گفت: از این به بعد همانگونه که مدارس علمیه خواهران از برنامه ای آموزرشی مدون برخوردار خواهند بود، در فعالیت پژوهشی نیز  از برنامه مدون پژوهشی، پیروی خواهند کرد.

مدارس عالی پژوهش تاسیس می شود

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهرن تاسیس ایجاد مراکز جدید مدارس، تاسیس مدارس عالی پژوهش یا مرکز تربیت محقق در سال آینده، ایجاد برقراری تعادل در حوزه علمیه پژوهشی کشور و سطح بین الملل و اهتمام به اهمیت پژوهش در عرصه های بین الملل و تربیت هزاران پژوهشگر و فلیسوف براساس تاکید رهبری از جمله برنامه ها در محور بالندگی حوزه ها دانست

وی گفت: نگاه ما این است که روحیه پژوهشگری در میان خواهران تقویت و توسعه یابد و فرهنگ پژوهش را رونق دهیم و زیر ساخت ها را برای پژوهش فراهم کنیم و مهارت لازم را به خواهران بدهیم.

 حجت الاسلام والمسلمین حصاری اظهار داشت: با  این فعالیت  فضا و فرصت برای ابراز توانایی خواهران در عرصه پژوهش فراهم می شود و خواهران  می توانند سهم شایسته خود را در تولید علمی به دست گیرند.

معاون پژوهشی  حوزه خواهرن گفت: ضرورت گسترده جامعه به دانش و مهارت دینی اقتضا می کند که حوزه های علمیه بیشتر وارد عرصه پژوهش شوند و براساس وظیفه خود به تولید مباحث معارفی اقدام کنند.

 حجت الاسلام  والمسلمین حصاری اظهار داشت:  یکی از اهدف مهم این مرکز ،  چشم انداز در پژوهش، رسیدن به تولید علم و پژوهش در عرصه های معارف دینی است و به دنبال این هستیم که مرکز مناسب در کشور را برای فعالیت پژوهشی خواهران فراهم کنیم.

وی اقدام به تاسیس کانون پژوهشی در مدارس سطح دو و انجمن های پژوهشی در سطح سه و تاسیس تشکلی به نام هسته های پژوهشی از فارغ التحصیلان آموزشی را از دیگر اقدامات این مرکز در عرصه بالندگی دانست و گفت: در مدارس سطح دو در حال حاضر متجاوز از 130 کانون پژوهشی و در سطح سه 41 انجمن پژوهشی و 380 هسته در حال پژوهش هستند.

 وی افزود در حوزه علمیه خواهران  80 هزار طلبه در حال تحصیل هستند و 90 هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha