جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم علاسوند

حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران بر ضرورت گشایش فضای نقد آثار پژوهشی در حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: فضای نقد آثار پژوهشی باید در حوزه گسترش داشته باشد و ملاحظات کنار گذاشته شود تا شاهد پیشرفت آثار باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر فریبا علاسوند، ظهر امروز در حاشیه بازدید مدیر حوزه های علمیه از حوزه های علمیه خواهران که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته پژوهشی این مرکز حوزوی ، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از نقطه آغاز تا به امروز از نظر کمیت و کیفیت اقدامات بسیار بزرگی انجام داده است.

وی، عدم حمایت سیستم های مالی حوزه از خواهران طلبه را یک امتیاز دانست و گفت: این مسئله موجب شده خواهران طلبه برای حفظ شدن در نظام طلبگی به ارائه کارآمدی دانش های فراگرفته خود بپردازند.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نقاط آسیب زای عرصه پژوهش دامن گیر این نهاد نیز می باشد، ابراز داشت: برنامه آموزش پژوهش محور برای طلابی که در سطح دو فعالیت می کنند، به چه معناست؟ 

علاسوند همچنین بر لزوم تعریف صحیح از پژوهش تاکید کرد و گفت: پژوهش باید کار شناسنامه دار باشد و فعالیت های پژوهشی مرکز باید به این سمت حرکت کند.

وی بر لزوم مقبولیت پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران در خارج از نهادهای حوزوی نیز تاکید کرد و گفت: گاهی برای روحیه دادن به طلاب پژوهشگر سطح یک، دو و سه لازم است تشویقاتی صورت گیرد اما باید آثار به گونه ای باشد که محافل خارج حوزه نیز آنها را بپذیرند.

این پژوهشگر حوزوی که از برگزیدگان کتاب سال حوزه نیز بوده است بر ضرورت گشایش فضای نقد آثار پژوهشی در حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: فضای نقد آثار پژوهشی باید در حوزه گسترش داشته باشد و ملاحظات کنار گذاشته شود تا شاهد پیشرفت آثار باشیم.

علاسوند با بیان اینکه توان تبلیغی طلاب به توان پژوهشی آنان کمک می کند، ابراز داشت: پیشرفت در عرصه پزوهش به تبلیغ نیز نیازمند است؛ پژوهشگران گوشه گیری که از فضای عینیت ها دور هستند، معمولا نشاط ندارند و آثار آنها مرده است چرا که نیازهای مردم را فراموش کرده اند.

وی، خلاء موسسات پژوهشی در زمینه پرداختن به دانش های بین رشته ای را بسیار جدی دانست و ابراز داشت: اگر این موسسات، طلاب را وارد دانش های بین رشته ای کنند، نتیجه بخش خواهد بود.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران همچنین بر لزوم کارآمدی سطح چهار طلاب این نهاد حوزوی تاکید کرد و گفت: اگر نیاز به سطح چهارهای پژوهشی وجود دارد، باید برای کارآمدی به ورود این سطح فیلترهای مناسبی قرار گیرد تا سطح علمی پژوهشگران در حد قابل قبولی باشد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در پایان بر لزوم اهتمام حوزه های خواهران به کیفیت در سطوح تکمیلی تاکید کرد و گفت: پیش از آنکه سطح چهار گسترش یابد، باید به فکر استاد راهنما بود چرا که وقتی استاد محقق و پژوهشگر نباشد، نمیتوان طلاب پژوهش محور تربیت کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha