یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 364016
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
حجت الاسلام  مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: تحصیل در حوزه مستلزم تلاش و جدیت علمی و پژوهش است و در این راستا طلاب باید جهاد علمی و پژوهشی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از لرستان، حجت الاسلام سعید مهدوی امین امروز در همایش استانی طلیعه حضور که با حضور  طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان در اردوگاه کمالوند خرم آباد برگزار شد با اشاره به رسالت های طلاب اظهارداشت:اولین رسالت طلبه تحصیل علم بوده و طلاب باید در بیان علم و معرفت و انتقال آن به جامعه تسلط کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه های علمیه تنها نباید به تحصیل فقه و اصول اکتفا نمود بیان داشت:تحصیل در حوزه مستلزم تلاش و جدیت علمی و پژوهش است و در این راستا طلاب باید جهاد علمی پژوهشی داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در تحقیق و پژوهش باید سرآمد باشند تصریح کرد:دین پژوهی باید یکی از اصول علمی حوزه باشد و تحقق این اصل ،مستلزم جدیت در تحقیق و مطالعه است.

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه طلاب باید با تالیف کتب و مقالات متعدد علمی پژوهشی، در مجامع بین المللی ورود پیدا کنند خاطر نشان کرد:طلاب باید با جدیت و انگیزه به حوزه ورود پیدا کنند و تلاش کنند تا در تبلیغ خود حاذق و آماده باشند.

فارغ التحصیلان حوزه خواهران نباید خانه نشین شوند

وی با بیان اینکه خروجی حوزه های علمیه باید به تبلیغ منتهی شود بیان داشت:خواهران طلبه پس از فراغت از تحصیل در مدارس علمیه نباید خانه نشین شوند ،بلکه باید متناسب با نیاز جامعه همانند روحانیون با فضاسازی و ظرفیت سازی تبلیغی در مدارس،دانشگاهها ،خوابگاهها و مجالس خانگی تبلیغ خود را عملی نمایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به ظرفیت تبلیغی خواهران طلبه در مناسبت های مختلف سال گفت:در محرم و صفر امسال قریب به ۴۰۰ مبلغ خواهر به مناطق مختلف استان لرستان برای تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام اعزام شدند.

دفاع از کیان اسلام و آرمانهای انقلاب از رسالت های خواهران طلبه

حجت الاسلام مهدوی امین دفاع از کیان اسلام و مکتب تشیع و آرمانهای اسلام را نیز از دیگر وظایف خواهران طلبه برشمرد و خاطر نشان کرد:امروز با گسترش هجمه های شبکه های معاند و مجازی از جمله  ماهواره ها،سایت و شبکه های اجتماعی فراوان ، طلاب باید با آمادگی کامل در دفاع از کیان اسلام،ولایت فقیه و حکومت اسلامی برآیند و توان پاسخگویی به شبهات مخاطبان را در این خصوص داشته باشند.

تربیت دینی سر لوحه فعالیت طلبگی

وی تربیت دینی را نیز یکی دیگر از رسالات طلبگی برشمرد و گفت:طلاب باید تربیت دینی را سر لوحه فعالیت طلبگی خود قرار دهند و تلاش کنند تا با تبلیغ ضروریات جامعه ،در بین خانواده،خویشاوندان و دوستان خود مبانی دین اسلام و آرمانهای امام و شهدا را در بین مخاطبان نهادینه کنند.

تمدن سازی و جامعه سازی اسلامی  از دیگر رسالت های طلاب

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان تمدن سازی و جامعه سازی اسلامی را نیز از دیگر رسالت های طلاب برشمرد و گفت:طلاب باید با تاسی از آرمانهای حکومت اسلامی و اندیشه های امام راحل و تبعیت از ولایت فقیه و فرامین رهبری فکر ،اندیشه و رسالت دین مبین اسلام و مکتب تشیع را که از تاکیدات مقام معظم رهبری است و با عنوان احیا و صدور تمدن اسلامی از آن یاد می شود را به تمام جهان مخابره کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه علمای اثر گذار مکتب تشیع و افتخارات ما از جمله آیت الله العظمی بروجردی(ره) و آیت الله العظمی بهجت(ره) با کسب علم و تهذیب، به این جایگاه رسیدند تصریح کرد:طلاب برای رسیدن به موفقیت علمی و تبلیغی باید متخلق و مهذب باشند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha