دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اسکندری_حوزه خواهران

حوزه/ امروز باید خواهران مبلغ با تسلط بر زبان های بین المللی، دستورات دینی را در جامعه جهانی بانوان، تبلیغ نمایند و جهل و گمراهی مدرن دنیا را به سعادت و معرفت مبدل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، ظهر امروز در همایش "طلیعه حضور" حوزه خواهران علمیه استان لرستان، در اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت الله کمالوند(ره) خرم آباد، با اشاره به این که تفاوت انسان به عنوان اشرف مخلوقات با سایر موجودات عالم در تعقل، تفکر و تدبر است، گفت: این سه ویژگی از عوامل رشد و تعالی انسان بهسوی کمال شمرده می شود.

وی با اشاره به این که هدف نهایی از آفرینش انسان عبودیت و بندگی ذکر شده است، بیان داشت: برای دستیابی به معرفت، عبودیت و بندگی باید با تدبر در آموزه های اسلام و قرآن در این راه حرکت نماییم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که تفکر و تدبر به انسان قدرت تحلیل و تشخیص راه را می دهد، تصریح کرد: انسان بر خلاف سایر موجودات که به صورت تکوینی ذکر خدا را دارند، به صورت اختیاری تسبیح پروردگار را انتخاب می کند و همین عامل راه نور و سعادت و گمراهی و ضلالت را با تشخیص خود انسان برای او رقم خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، وجود قرآن و پیامبران را نشانه مستقیم برای هدایت بشر نام برد و خاطر نشان کرد: انسان با بهره گیری از فیوضات این دو عامل، می تواند راه هدایت خود را انتخاب کند.

*برنامه جامع قرآن

وی با اشاره به این که حقیقت قرآن، حقیقتی عمیق و فهمی دقیق است، افزود: قرآن با ترسیم برنامه ای مشخص برای زندگی انسان در تمام ابعاد، راه هدایت و سعادت را به او نشان می دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مفسران و تبیین کنندگان قرآن هستند و امروز باید بتوانیم با تلاش علمی، تدبر و تعقل، قرآن را بشناسیم و آن را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

* رشد تفکر انسان منهای خدا

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این که امروز متاسفانه با شیوع تفکر حاکم در غرب بنام تفکر امانیسمی شاهد رشد تفکر انسان منهای خدا هستیم، ابراز داشت: در این رابطه دین مبین اسلام می گوید "برای سعادت باید انسان همواره در مسیر الهی حرکت نماید، چرا که در غیر صورت ضلالت و گمراهی او را تباه خواهد کرد".

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به طلاب در حال تحصیل در مدارس علمیه، گفت: طلاب باید با قیمت واقعی خود آشنا شوند و بکوشند گوهر واقعی دین و ارزش آن برای انسان را در جامعه و بین مخاطبان نهادینه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر این که برای گسترش و اثر گذاری معنویات در جامعه باید اول طلاب نسبت به معارف دینی معرفت پیدا کنند، افزود: شرط گسترش معنویت در جامعه عمل کردن طلاب به معارف دینی است.

*حوزه؛ بستر تفقه در دین

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، حوزه را بستری برای تفقه در دین دانست و تصریح کرد: تفقه در دین با شناخت دقیق ، عمیق و جامع به دست می آید و حوزه بستر تحقق آن است.

وی، تقوا و تهذیب را لازمه اثرگذاری تبلیغ دانست و گفت: عالم ربانی باید با توجه به آموخته های علمی، مطالبی را از قرآن و اهل بیت(ع) به دست آورد و آنها را به مخاطب ارائه دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: امروز باید خواهران مبلغ با تسلط بر زبان های بین المللی، دستورات دینی را در جامعه جهانی بانوان تبلیغ نمایند و جهل و گمراهی مدرن دنیا را به سعادت و معرفت مبدل کنند.

*بانوان مبلغه زنان در معرض آسیب را نجات دهند

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این که امروز برخی دختران و زنان دچار جهل و گمراهی شده اند، بیان داشت: مبلغان خواهر باید با تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، زنان در معرض آسیب را نجات دهند.

وی در ادامه با اشاره به این که امام صادق(ع) در خصوص اهمیت علم، عمل و انتشار آن می فرمایند "کسی که این گونه عمل کند در پیشگاه خداوند بسیار گرانقدر است"، تصریح کرد: رضایت خداوند از عالمان، عمل و انتشار علم است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این که طلاب برای موفقیت تحصیلی باید پیش مطالعه، مطالعه و مباحثه را در برنامه درسی خود لحاظ کنند، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار تحصیل علم، عبادت، تفریح و ارتباطات اجتماعی را نیز داشته باشند تا با روحیه باز در حوزه به تحصیل، تهذیب و تبلیغ بپردازند.

* خواهران طلبه به خاطر تحصیل، ازدواج را به تاخیر نیاندازند

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در پایان با اشاره به اینکه خواهران طلبه هرگز نباید به خاطر تحصیل، ازدواج خود را به تاخیر بیاندازند، گفت: بانوان طلبه قناعت، مدارا، گذشت و توجه به تربیت نسلی پاک و صالح را نیز مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha