دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
لطفی - ایلام

حوزه/ امروز باید در حوزه علمیه با توجه به مقتضیات زمان، پژوهش ها به روز شده و امور پژوهشی به رفع نیازهای جامعه بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، صبح امروز در همایش پژوهش طلاب و روحانیون استان ایلام که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات  مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پژوهش اظهارداشت:  امروز در کشور هیچ کسی به اندازه مقام معظم رهبری  به مسئله پژوهش اهمیت و توجه ندارد؛ ایشان اکثر اوقات خود را در بین دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی گذرانده و همواره بر  این  امر  تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در ایلام  افزود: رهبر انقلاب  به عنوان یک نظریه پرداز دقیق، سیاست های مسئله پژوهش را برای اهل علم مطرح و تبیین می نمایند و اگر ما در زمینه های علمی و پژوهشی و هسته ای ادعا داریم و به جایگاهی دست یافته ایم، عامل اصلی آن  رهنمودهای رهبر  انقلاب می باشد لذا بایددر مسئله پژوهش فعالیت های ایشان الگوی طلاب باشد.

وی افزود: مسئله پژوهش فقط برای دانشگاهیان نیست، بلکه حوزه هم نیاز به پژوهش دارد، نه فقط در عرصه علم دینی بلکه در سایر علوم دینی این امر باید احیا شود همانگونکه امثال شیخ بهایی ها بهایی ها توانستند تمامی معادلات مهندسی دنیا را  تغییر داده و همچنان پیشتازی نمایند .

این استاد حوزه ادامه داد: امروز باید در حوزه علمیه با توجه به مقتضیات زمان، پژوهش ها به روز  شده و  امور پژوهشی به رفع نیازهای جامعه بیانجامد.

وی گفت: هرچه ما داریم همه از پژوهش های دینی و علوم دیگر از اسلام و اهلبیت (ع) می باشد و این خود ما هستیم که کوتاهی می کنیم ؛ امروز کتاب های دانشمندان و علمای گذشته ما را غربی ها در دانشگاهها تدریس می کنند ولی ما به آن اهتمام نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، تصریح کرد: البته با این حال ، ایران امروز  در مسیر توسعه است و  اگر می بینید دانشمندان ما را ترو می کنند و از این انقلاب هراس دارند بخاطر اینست که پیشرفت های علمی و هسته ای ما با پیشرفت های آنها مقابله می کند، لذا چشم دیدن پیشرفت های علمی ما را ندارند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha