یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مجمع جهانی تقریب

حوزه/ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای، با محکومیت حوادث اخیر نیجریه، تصریح کرد: حکومت نیجریه تحقیقی دقیق در باره این مسئله انجام دهد و دست های پشت پرده را نمایان سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای، با محکومیت حوادث اخیر نیجریه، آورده است: باردیگر دست های پنهان، فاجعه ای دیگر از فجایع طایفه گرایی و تعصبات را در جهان اسلام به وجود آورد و این بار نیجریه را مورد هدف خود قرار داد.

این بیانیه می افزاید: نیجریه شاهد نسل کشی، تعرض به مقدسات، و تجاوز به علمایی چون شیخ ابراهیم زکزاکی است که عمر خویش را در دعوت به الله و هدایت امت اسلامی بر طریق رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) سپری کرده است.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: بدون شک صهیونیسم جهانی و همدستان آن در کشورهای منطقه، در پشت پرده این حوادث دردناک و تاسف بار قرار دارند؛ ما همچنین یقین داریم که این گونه جنایت های پست، امت اسلامی را از ادامه راه وحدت و عزت و کرامت باز نمی دارد.

در پایان این بیانیه آمده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده و از حکومت نیجریه می خواهد تحقیقی دقیق در باره این مسئله انجام دهد و دست های پشت پرده را نمایان سازد؛ همچنین از امت اسلامی می خواهیم این جنایت را محکوم کنند و مراتب ناخرسندی و مخالفت خود را با آن ابراز دارند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha