جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ معاون مرکز تخصصی مهدویت از اعزام ۳۰۰ مبلغ به مناسبت تبیین نهم ربیع الاول به ۳۲ استان کشور خبرداد.

حجت الاسلام والمسملین محمدرضا نصوری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: با توجه به اینکه نهم ربیع که همزمان با سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) از جایگاه ویژه ای در مکتب تشیع دارد، باید این روز بیش از پیش برای مردم و به خصوص جوانان شرح و بسط داده شود.

وی افزود: مهمترین رسالت طلاب و فضلا و مبلغان در این ایام، تبلیغ و تبیین ولایت امام زمان(عج) و تبیین آثار امامت امام زمان(عج) ووظایف شیعیان در زمان غیبت است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: در همین زمینه مرکز تخصصی مهدویت بنا به وظیفه تبلیغی در کنار وظیفه پژوهشی و آموزشی خود، در این ایام فعالیت گسترده ای را سامان داده است.

وی گفت: از جمله برنامه هایی که این مرکز در این ایام انجام داده است، اعزام 300 استاد مهدویت این مرکز به سراسر کشور برای برگزاری نشست ها و جلسات و تبلیغ در زمینه مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) این 300 مبلغ در 32 استان کشور و در مراکزی چون آموزش و پرورش دانشگاه ها، مدارس علمیه خواهران و برداران، مهدیه ها و هیئت های مذهبی و مراکز مرتبط با دولت و یگان های انتظامی و نظامی به تبیین اصل مترقی مهدویت می پردازند.

وی گفت: از دیگر برنامه های این روز می توان به تولید و نشر بروشور تخصصی نهم ربیع الاول اشاره کرد؛ در این بروشور کاملا با روش علمی توضیح داده شده است که این روز روز قتل خلیفه دوم نیست و روزی است که شیعیان باید آغاز و طلیعه خورشید عالم تاب امام عصر(عج) را به جشن بنشینند و این عید را عید بازگشت به بیعت با امام گردانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha