یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون اصفهان به کشتار شیعیان نیجریه

حوزه/ عضو جنبش حركت اسلامي نيجريه گفت: تا قبل از دستگيري شيخ زكزاكي،‌حدود ۷۰ توطئه عليه ايشان عملياتي شد كه هیچ کدام با موفقيت همراه نبود.

به گزارش خبرگزاري«حوزه» از اصفهان،‌ حجت الاسلام حمزه امام موسي، عضو انجمن حركت اسلامي نيجريه، ظهر امروز در تجمع طلاب و روحانیون اصفهان در اعتراض به كشتار شيعيان نيجريه كه در مدرسه صدر بازار برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: عامل تقويت روحيه انقلابي شيعيان نيجريه تنها به واسطه انقلاب اسلامي ايران است كه با رهبري امام خميني(ره) توانست حكومت طاغوت را سرنگون نمايد.

وي تاكيد كرد:‌ اكثر مردم نيجريه سني مذهب بودند و از ناحيه حكومت و ارتش با اينكه مورد آزار قرار مي گرفتند، اما شديد نبود، اما پس از گرويدن آنان به مذهب تشيع هر لحظه شاهد برخورد شديد از ناحيه حكومت بوديم كه بسيار نگران كننده بود اما دوستان ما با قدرت تمام به فعاليت هاي خود ادامه مي دادند.

عضو جنبش حركت اسلامي نيجريه خاطر نشان كرد:‌ از سال 2006 تا 2008 توطئه هاي فراواني عليه علماي نيجريه انجام پذيرفت و همواره درصدد بودند جلوي گسترش شيعه گرفته شود، لذا از سال 2008 به بعد بود كه تلاش فراواني كردند تا شيخ زكزاكي را دستگير نمايند، اما با مقابله پيروان ايشان رو به رو مي شدند.

حجت الاسلام حمزه امام موسي با اشاره به اقدام عمليات هاي بمب گذاري توسط ارتش نيجريه عليه شيخ زاكزاكي، تصريح كرد:‌ تماس هاي مختلفي از كشورهاي گوناگون با شیخ زاکزاکی برقرار مي شد كه در اين صحبت ها او را از توطئه هاي مختلف تروريست ها با خبر مي کردند اما شيخ در جواب مي گفتند "خدا از ما محافظت مي كند".

وي ادامه داد: تا قبل از دستگيري شيخ زكزاكي،‌حدود 70 توطئه عليه او عملياتي شد كه با موفقيت همراه نبود، لذا تروريست ها از فعاليت خود عليه شيعيان دست نمي كشيدند و همواره در تلاش بودند كه به نحوي و با هر بهانه اي او را شهيد و از گسترش شيعه جلوگيري به عمل آورند.

شرح واقعه روز ترور شیخ زاکزاکی

وي در خصوص بهانه ارتش نيجريه براي به شهادت رساندن شيعيان و دستگيري شيخ زكزاكي، اظهار داشت: روزي كه اين اتفاق شوم رخ داد،‌ مسئولين ارتش به دروغ به فرمانده ارتش نيجريه اطلاع دادند كه شيعيان نيجريه قصد كشتن شما را دارند، به همين خاطر اين فرمانده سريعا دستور حمله به شيعيان را صادر و ارتش به آنان يورش برد.

حمزه امام موسي در ادامه افزود:‌ پس از حمله به سمت شيعيان،‌ يكي از نيروهاي انقلابي با مسئولين ارتش صحبت مي كند و تاكيد مي نمايد كه شيعيان حتي چاقو همراه خود ندارند كه بخواهند عليه فرمانده ارتش اقدامي صورت دهند، اما سران ارتشي توجه به حرف وي نمي كنند و تيراندازي را آغاز مي نمايند.

عضو جنبش حركت اسلامي نيجريه افزود: ارتش نيجريه پس از حمله به مردم، وارد حسينيه مي شود و پس از تيراندازي به آنان اقدام به دستگيري شيخ زكراكي مي كند، لذا وارد خانه او مي شوند و پس از تير اندازي،‌ فرزندانشان را به شهادت رسانده و با وارد نمودن 4 گلوله به  شيخ،‌وي را نيز مجروح مي نمايند و سپس دستگير مي كنند.

وي در پايان گفت: هجمه اعتراضي شيعيان عليه ارتش نيجريه باعث شد كمي آنان بترسند و اقداماتشان را کمتر كنند، به ارتش نيجريه اعلام مي كنيم تلاش ما برای گسترش فرهنگ علوي كمرنگ نخواهد شد و ان شاءالله شاهد روزي خواهيم بود كه نيجريه به كشوري كاملا شيعي مبدل گردد.

313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha