شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مهدی طائب

حوزه/ رئیس شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار با تاکید بر تقویت ایمان و بصیرت گفت: امروز دشمنان ما از ایران اسلامی می ترسند نه ایران هسته ای.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب در مراسم  9دی یزد که به عطر پیکر روحانی شهید حجت الاسلام محمدحسین مختاری مزین و با حضور پرشور مردم دارالعباده و مسئولین استان یزد در مسجد روضه محمدیه(حظیره) شور و حال خاصی به خود گرفته بود اظهار داشت: این شهید که امروز در سالروز 9 دیماه زینت بخش این مجلس است یک پیام دارد که تا زمانیکه این شهدا با استقبال مردم در گوشه گوشه کشور روبه می شوند در کشور هیچ هراسی نباید داشت.

مانع تراشی برای شهدا یعنی گردآوری آتش برای خود

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: کسانیکه برای برگزاری چنین مراسم هایی دست انداز ایجاد می کنند و در تلاشند تا نور شهادت و شهادت طلبی را با مانع تراشی برای برگزاری مراسم شهدا خاموش کنند باید بدانند که مانع تراشی برای شهید جز زحمت و مانع تراشی برای خودشان و در نهایت  فراهم کردن جهنم برای خودشان سود دیگری ندارد.

این پژوهشگر دینی، به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند 9 دی از نظر بصیرتی این نظام را واکسیناسیون کرد و الان وظیفه این افراد واکسینه شده نظام است تا به دنیا نیز بصیرت دهند و نکته دیگر که رهبری به آن اشاره کردند این بود که مردم باید خود را برای فتنه ای بزرگ تر مهیا کنند.

عضو جمعیت ره پویان انقلاب اسلامی  با اشاره به این حدیث امام علی(علیه السّلام) در خصوص فتنه که می فرمایند در فتنه ها همچون شتر دو ساله باش؛ نه پشتي دارد تا سوارش شوند و نه پستاني تا شيرش را دوشند بیان کرد: خصوصیت فتنه این است که اگر از آن غبارزدایی شود با یک ظرف آب خاموش می شود و در 9 دی نیز دقیقا وقتی مردم متوجه شدند که هدف دشمن انتخابات نیست بلکه اصل نظام است با آن به مخالفت پرداختند و در 9 دی حماسه ای عظیم آفریدند.

«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»ستون فقرات انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین طائب در بخش دیگر  سخنان های خود با بیان این سخن امام که گفته اند «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» اذعان داشت: رهبر کبیر انقلاب(ره) این جمله را ستون فقرات این انقلاب قرار دادند و انقلاب را بر روی نهضت امام حسین(علیه تالسّلام) در کربلا استوار ساختند.

مخاطب «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» کیست؟

وی در تشریح زنده بودن این جمله پرمغز «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» گفت: امام حسین(علیه السّلام) در آخرین لحظات از عمرشان گفتند «هَل مِن ناصر یَنصُرنی یعنی آیا کسی است مرا یاری کند؟ عده ای این سخن را تقلیل داده و می گویند این اتمام حجت امام حسین(علیه السّلام) با سپاه دشمن بوده است اما در واقع زمانیکه امام حسین(علیه السّلام) با طفل شیرخوارش حضرت علی اصغر به میدان آمد اتمام حجت را بر دشمن تمام کرد و در حقیقت روی سخن این جمله و فریاد امام با ما است.

مضطر حقیقی امام زمان(عج) است

وی با اشاره به این‌که مضطر حقیقی امام زمان(عج) است، افزود: در دوجا امام حسین(علیه السّلام) نیز در شرایط مضطر قرار گرفت یکی زمانیکه دشمن گلوی علی اصغر را نشانه گرفت و حضرت یک قدم به سمت دشمن می رفتند و دوباره برمی گشتند به سمت خیمه ها و نمیدانستند به کدام سو باید بروند و دیگری زمانی بود که حضرت بر سر پیکر پسرش علی اکبر آمدند.

مدرس حوزه و دانشگاه در تشریح اینکه مضطر کیست و اضطرار چیست گفت: در فرازی از دعای شریف ندبه می خوانیم: «این المضطر الذی یجاب اذا دعی»کجاست آن مضطری که اگر دعا کند دعایش به هدف اجابت می‌رسد؟ اگر مضطر را برای شخصی همچون امام زمان به کار ببریم، قطعا معنای آن وسیع‌تر و عمیق‌تر خواهد بود یعنی کسی که شرایط تحمیلی به او حق انتخاب را از او گرفته است.

باید اینقدر قدرمتند شویم که دشمن را به هراس بیاندازیم

حجت الاسلام و المسلمین طائب تأکید کرد: اینقدر باید قدرت نظامی و علمی خود را افزایش دهیم که دشمن از ما هراسان باشد زیرا در دنیای کنونی علم قدرت است و دانش هسته ای در میان تمام علوم دانش برتر در جهان است

وی با بیان اینکه هراس دشمن از ایران اسلامی است نه ایران هسته ای افزود: دانش هسته‌ای یکی از راه‌های کسب قدرت پایدار جامعه است و کسب قدرت علمی، نظامی و وحدت به‌منظور دستیابی به پیروزی پایدار از جمله ضرورت‌های جامعه اسلامی در عصر امروز است اما از همه اینها نیرومند تر، قدرت ایمان و بصیرت است.

ضعیف باشیم دشمنان ما را می بلعند

رئیس قرارگاه عمار توان ساخت انرژی هسته‌ای را از جمله ویژگی‌های تفکر دینی و الهی جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی برای کسب قدرت و رسیدن به اهداف عالی در جوامع بین‌المللی به وجود آمده است و باید دانست که دانش هسته ای برای قدرت ما لازم است و اگر این دانش را در اختیار داشته باشیم هیچ کجا برای ما نقطه خطری نخواهد بود اما اگر ضعیف باشیم دشمنان ما را می بلعند.

 بمب اتم قدرت نیست بلکه توانایی ساخت بمب اتم قدرت است

وی تصریح کرد: بمب اتم قدرت نیست بلکه این توانایی ساخت بمب اتم قدرت است یعنی مهم این است که یک کشوری باالقوه این دانش را داشته باشد.

نفوذ در عقبه نظام در دستور کار دشمن

رئیس شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار گفت: دشمن زمانیکه دید نمی تواند در رهبری این نظام نفوذ کند راه دوم یعنی نفوذ در عقبه این نظام را در دستور کار خود قرار داد و با ایجاد شبهه هایی همچون تا به کی باید با آمریکا بجنگیم و تا کی گرانی را باید تحمل کنیم بعد از مذاکرات هسته ای به دنبال این بود که درقبال رفع تحریم ها، ایران دست از  بعد حمایت از سوریه بردارد و اگر ایران این کار را می کرد بعد از نابودی حماس و حزب الله به سراغ خود ما می آمدند.

وی با بیان اینکه دشمن از سوی دیگر در صدد بازگشایی سفارت آمریکا در ایران بود تصریح کرد: بازگشایی سفارت آمریکا در ایران یعنی برگشت از تمام دستاوردهای علمی سیاسی و الهی انقلاب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha