شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسالم محمدی فر/ کرمانشاه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه از ساماندهی طلاب و روحانیون در مناطق روستایی و دور افتاد استان خبرداد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاریحوزه»در کرمانشاه از اعزام و فعالیت مبلغان و مروجان دین اسلام در مناطق مختلف  این استان خبر داد و گفت: روستاها و مناطق دور افتاده به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه از حضور روحانیون و مبلغان برخوردار می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه افزود: تمهیدات لازم در جلسه ای که با حضور مبلغان و روحانیون برگزار گردید اندیشیده شد و مسائلی پیرامون حضور و فعالیت روحانیون در مناطق روستایی و دور افتاده مطرح گردید.

وی در ادامه با تشریح مسائل مطرح شده در این جلسه افزود: ساماندهی طلاب و روحانیون در مناطق روستایی و خصوصأ مناطقی که فاقد مسجد هستند صورت گرفت تا به واسطه این عمل علاوه بر برگزاری نماز جماعت به شبهات و سئوالات شرعی مردم پاسخ داده شود.

حجت الاسلام محمدی فر ابراز داشت: حضور روحانیون در قالب طرح هجرت در مدارس آموزش و پرورش با نظم و استمرار بیشتری در دستور کار قرار گرفت، تا علاوه بر پاسخگویی به شبهات شرعی و تحکیم ارتباط آن ها با مسائل دینی و مذهبی، سبب پیوند بیشتر جوانان و نوجوانان با روحانیون شوند.

این مسئول با بیان اینکه باید در برابر هجمه های فرهنگی دشمن ایستاد عنوان داشت: غفلت و عدم رسیدگی در بعضی از زمینه ها سبب پیشرفت و نفوذ بیشتر دشمن شده است لذا باید طلاب و روحانیون مجهز به سلاح بیان و معلومات دینی و اسلامی به صورت منسجم و همه جانبه شده دین اسلام را جایگزین فرهنگ غلط غرب و افکار شیطانی دشمنان اسلام کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه اعزام مبلغان بیش از یک ماه است که در حال برگزاری می باشد، اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مردم مناطق مختلف از روحانیون مستقر و اعزامی جذب بوده و درصدد آن هستیم که در طول هفته روحانیون اعزامی بتوانند مدت زمان بیشتری را در روستاها و مناطق دور افتاده حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به برنامه های روحانیون و مبلغان اعزامی خاطر نشان کرد: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری کلاس های قرآن اعم از حفظ، قرائت، تفسیر و اذان گویی، تبلیغ چهره به چهره و موارد دیگر از برنامه های مبلغان اعزامی است.

وی در پایان بیان داشت: مبلغان اعزامی می توانند از میان جوانان و نوجوانان نخبه و مستعد که مباحث اسلامی و مذهبی را به خوبی دریافت کرده اند به حوزه علمیه کرمانشاه معرفی کرده و پس از انجام دوره های گزینش، این افراد به تحصیل در حوزه مشغول شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha