یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دکتر فانی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس آموزش و پرورش در سطح کشور فعالیت دارند که باعث شده است تا این حد این مدارس فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز که به همت ستاد اقامه نماز استان قم در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: پرداختن به امر نماز یکی از مهمترین رسالت های کانونهای علمی و فرهنگی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می‌شود، که امید داریم این جمعیت دانش آموز از ابتدای کودکی ونوجوانی با نماز و زیبایی های آن در زندگی خود آشنا شوند.

وی گفت: در این زمینه نیازهای فراوانی داریم که باید با رفع این موانع و مشکلات به توسعه نماز در کشور بپردازیم زیرا این مساله نیازمند امکانات مادی و معنوی بسیاری است که باید در این زمینه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 21 هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس آموزش و پرورش در سطح کشور فعالیت دارند که باعث شده است، تا این حد این فعالیت ها در مدارس توسعه یابد.

وزیر آموزش و پرورش کشور بیان کرد: تامین امام جماعت برای مدارس یک فرایند خاص است که در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه تا کنون خدمات شایانی در این امر داشته اند.

وی گفت: دیگر نمازهای جماعت مدارس نیز به امامت فرهنگیان برجسته هر مدرسه برپا می‌شود که در این زمینه نیز قطعا این افراد دارای شایستگی های شناخته شده ای هستند و شرایط امامت را دارند ولی ترجیح همیشه با با حضور علما است و اگر روحانیون در آن منطقه نباشند این فریضه باید به دست کسانی که صلاحیت دارند اقامه شود.

دکتر فانی اظهارکرد: خوشبختانه نمازهای جماعت در مدارس منحصر به دانش آموزان نیست و مدیران و معاونان و معلمان نی در نمازهای جماعت مدارس شرکت می کنند.

وی با اشاره به تصویب سند نظام جامع اقامه نماز در آموزش و پرورش گفت: این سازمان در میان دیگر نهادهای کشور در امر اقامه نماز جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است، زیرا نماز ستون دین است و دانش‌آموزان باید از سنین ابتدایی با این فریضه انس بگیرند.

دکتر فانی اظهارکرد: رسیدن به شاخص های مطلوب در حوزه نماز از مهمترین ضرورت های کشور است که باید با تلاش هماگانی نهادهای مختلف محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha