سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت: تشکیل شورای پژوهش در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های پژوهشی، از نیازهای حوزه های استان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، امروز در سخنانی، به بیان چند راهکار جهت موفقیت معاونین پژوهش مدارس خوزستان پرداخت و گفت: برگزاری جلسات ماهانه با حضور معاونین مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان پژوهشی، می‌تواند نقش مثبتی در پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی مدارس داشته باشد، چراکه دیگر مسئولان مدارس، به‌صورت واقعی ضرورت پژوهش را درک کرده و به اهمیت آن پی می‌برند.

وی،  تشکیل شورای پژوهش مدارس را یکی دیگر از راهکارهای موفقیت معاونین پژوهش مدارس علمیه خواند و اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم حداقل ماهی یک‌بار اعضای شورای مدرسه با محوریت بررسی مسائل و فعالیت‌های پژوهشی تشکیل  و در آن برای هرچه بهتر شدن سطح پژوهشی طلاب برنامه‌ریزی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد، تشکیل کانون‌های علمی، نشریات علمی و فرهنگی و انتشار مقالات و فعالیت‌های علمی فرهنگی را از فعالیت‌های عمده در مدارس عنوان کرد و افزود: آئین‌نامه تشکل‌ها در اختیار  مسئولان ذیربط قرارگرفته و  به زودی آئین‌نامه نشریات نیز  آماده‌ ارائه خواهد بود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد : در آئین‌نامه مشترک با معاونت آموزش که به مدیران استانی ابلاغ‌شده، پنج نمره برای پژوهش منظور گردیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد افزود: طلبه‌ای موفق به کسب 5 نمره می‌شود که بتواند در موضوعات مشخص‌شده، مقاله پژوهشی ارائه دهد که در این راستا، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، برای دروس اصلی بین 50تا200 نمونه سؤال استخراج کرده تا هم طلبه و هم استاد موضوعات مناسب را جهت تهیه مقاله انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: به‌عنوان گام اول، سؤالات مناسب در پایه‌های 4 ، 5 و 6 آماده‌شده که سؤالات به همراه شیوه‌نامه طلاب و اساتید، به‌زودی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد، با تأکید بر اینکه هدف اصلی این طرح، آشنا سازی طلاب با نحوه مقاله‌نویسی است، گفت: مسلماً از یک طلبه پایه چهارم یا پنجم، انتظار نمی‌رود که یک تحقیق کامل و جامع ارائه دهد، بلکه هدف، آشنا سازی او به‌واسطه انجام چنین تحقیقات تمرینی با شیوه مقاله‌نویسی است.

وی با تاکیدبراینکه تشکیل شورای پژوهشی در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های پژوهشی، از نیازهای حوزه های استان ها است که امیدواریم کار اعتباربخشی و کنترل تولیدات علمی حوزویان را بر عهده گیرد و این موضوع با توجه به ظرفیت استان خوزستان، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha