جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همتی - استاندار قزوین

حوزه/ استاندار قزوین، تولید و توزیع مطالب مرتبط با نماز در شبکه‌های اجتماعی و توجه به حضور و مشارکت بیشتر مردم در اجلاس را موجب شکوفایی بیشتر اجلاس دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین، امروز در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، گفت: اجلاس نماز یک حوزه، پایه‌ای در فضای اعتقادی است و همواره باید به فضای اعتقادی نگاه ویژه‌ای داشت.

 وی تصریح کرد: اگر اجلاس نماز با رویکرد اعتقادی برگزار شود و با تفکر وارد حوزه ابتکار و نوآوری شویم، شاهد اثرگذاری خواهیم بود و همه کارها باید با محوریت اثرگذاری آن‌ها صورت گیرد.

 استاندار قزوین، تولید و توزیع مطالب مرتبط با نماز در شبکه‌های اجتماعی و توجه به حضور و مشارکت بیشتر مردم در اجلاس را موجب شکوفایی بیشتر اجلاس دانست.

همتی همچنین بیان کرد: حضور آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در اجلاس سراسری نماز قطعی شده است.

 *حضور 800 مهمان در اجلاس نماز

 منصور سرگزی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه گفت: به موازات این اجلاس، 24 اجلاس استانی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در اجلاس نماز 800 نفر مهمان حضور پیدا می‌کنند که 300 نفر از آن‌ها از استان‌های دیگر هستند و این اجلاس از ساعت 8 الی 17 به طول می‌انجامد.

 این مسئول فرهنگی ادامه داد: چند روز پیش از برگزاری اجلاس حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در استان حضور پیدا می‌کنند.

 سرگزی با اشاره به این که نیاز است بین نمایشگاه و اجلاس وقفه‌ای نباشد و به امر تبلیغات محیطی توجه ویژه‌ای صورت گیرد، پیشنهاد داد: گروهی با حضور نمایندگانی از رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار قزوین جهت بازدید و حضور در منازل شهدا و عیادت از آن‌ها تشکیل شود.

* راه‌اندازی سایت اجلاس

 رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین نیز پیگیری تأمین نیازهای مالی، هماهنگی با وزارت راه برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، پیگیری و راه‌اندازی سایت اجلاس، بازدید میدانی از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌عنوان محل اسکان و محل برگزاری اجلاس، ارائه توضیحات از روند اجرای برنامه‌ها به مردم از طریق رسانه‌ها، ارتباط مستمر با ستاد مرکزی برای تسهیل کارها و برگزاری اجلاس استانی را از مهمترین برنامه‌های دبیر ستاد اجرایی اجلاس برشمرد.

*تولید و پخش یک هزار و 620 دقیقه برنامه در سیما

 معصومی فر، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی هم تشکیل جلسات مستمر، رصد کمیته‌های برگزاری اجلاس و پوشش اخبار آن‌ها، پوشش اخبار در شبکه‌های مجازی، طراحی پوستر تبلیغاتی اجلاس و نمایشگاه نماز، طراحی دکور اجلاس منطبق با معماری مسجدالنبی(ص)، استقرار واحد سیار در نمایشگاه، تولید و پخش یک هزار و 620 دقیقه برنامه در سیما، پخش زنده از رادیو، یک هزار و 50 دقیقه برنامه رادیویی، 135 دقیقه گفتگوی خبری را از مهمترین اقدامات این کمیته عنوان کرد.

*برگزاری گفتمان‌های نماز در سطح شهرستان‌ها

 حجت‌الاسلام نعمت الهی، مسئول کمیته علمی اجلاس هم بیان کرد: راه‌اندازی بخش بررسی مقالات و اعلام و تقدیر از آثار برتر، برگزاری گفتمان‌های نماز با حضور اساتید حوزه علمیه قم، برگزاری گفتمان‌های نماز در سطح شهرستان‌ها، گفتمان نماز در حوزه دانشجویان خارجی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی و تدوین و چاپ مقالات رسیده پس از برگزاری اجلاس از مهمترین برنامه‌های این کمیته است.

*برگزاری 25 همایش دانش آموزی

 سالار قاسمی، مسئول کمیته فرهنگی هم برگزاری 25 همایش برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها، اجرای طرح تقلید و مرجع شناسی، برگزاری جشن تکلیف با حضور 4 هزار دانش‌آموز، بازخوانی مطالبات رهبری در 23 اجلاس گذشته در قالب مسابقه، برگزاری کارگاه خوشنویسی، برگزاری کارگاه‌های قرائت صحیح نماز، برپایی همایش چگونه کودکان خود را اهل نماز کنیم؟، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی با موضوع نماز را از مهمترین برنامه‌های این کمیته دانست.

 موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم گفت: محور برنامه‌های اجلاس نماز، تمرکز بر روی اقامه نماز باشد و در تبلیغات از شیوه‌های نوین استفاده شود.

*بهره‌مندی آحاد مردم از فضای معنوی اجلاس نماز

 محسن قاسمی، مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه اجلاس نماز با بیان این‌که برگزاری این نمایشگاه کمتر از اجلاس نیست، افزود: بهره‌مندی آحاد مردم از فضای معنوی اجلاس نماز است و ما در نمایشگاه هدف‌هایی را دنبال می‌کنیم و ارائه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه نماز از محوری‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha