شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ با توجه به اینکه بیشتر استفاده‌کنندگان از فضای مجازی جوانان و نوجوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن امري لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجيد نعيمي، در همایش خانواده رضوی، در مشهد، با بررسی آثار مثبت و پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی،  گفت: با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی به ويژه نسل جوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها براي اتخاذ تصمیمات صحیح توسط والدين و مسئولان فرهنگی و اجتماعی امري ضروری است.

وي افزود: استفاده صحيح از شبکه های اجتماعي مي‌تواند براي فرد پيامدهاي ارزشمند و مفيدي به همراه داشته باشد. اين در حالي است كه با فراگير شدن اين شبکه ها در بين نسل جوان و پرداختن به مباحث كم اهميت، کمتر وجهي از تاثيرات مثبت شبکه هاي اجتماعي در زندگي افراد نمود پيدا کرده است.

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده، با اشاره به پيامدهاي منفي شبكه‌های اجتماعی، تصريح كرد: نقض حریم خصوصی افراد، افسردگي، نابودي خلاقيت، كاهش تعاملات فردي، انحرافات و ناهنجاري هاي اجتماعي و رفتاري، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع از جمله پیامدهای منفی و چالش هایی است که شبکه های اجتماعی ایجاد مي كنند.

وي، فرهنگ سازی را امري ضروري براي پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی در شبكه هاي مجازی عنوان كرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر استفاده‌کنندگان از فضای مجازی جوانان و نوجوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن امري لازم و ضروری است؛ لذا اطلاع رسانی و آموزش استفاده صحیح از این فناوری می تواند بسيار مؤثر باشد.

اين كارشناس مسائل تربيتي افزود: افزايش دانش و مهارت‌هاي والدين، افزايش تعاملات بين خانواده، هدايت فرزندان به فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و ورزشي از جمله عواملي هستند كه موجب كاهش تنش‌هاي شبكه‌هاي مجازي مي‌شود. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha