شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رفیعی آتانی

حوزه/ دبیر علمی دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: اجرایی شدن الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت نیازمند تعامل دولت و مجلس است.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری«حوزه»از تهران، رفیعی آتانی در مراسم رونمایی مجموعه مقالات دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت ،اظهارداشت: این موضوع قبل از سال ۸۷ از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که تا پیش از آن در بحث تجربه نظری وجود داشت، اما این دغدغه به وجود آمد که این بحث را وارد حوزه عملی کنیم.

دبیر علمی دومین همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، تصریح کرد: نظام باید تصمیم می گرفت که براساس چه الگویی روند اقتصادی کشور را اجرایی کند، برنامه های توسعه کشور ما تحت تاثیر ادبیات رایج توسعه بود. در مسیر توسعه یافتگی باید مبانی و پیش زمینه هایی را به اجرا در آورد، زیرا نظام لیدر، توسعه اقتصادی است.

رفیعی آتانی در ادامه سخنانش، ابراز کرد: مسیر توسعه یافتگی در کشور ما تجربه توسعه یافتگی غرب است و این سازوکارها تا قبل از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت وجود داشت که این مبحث به صورت حاشیه اعتقادی مطرح می شد که پس از طرح ایده، الگوی ادبیات اسلامی در فضای مستقل مطرح گردید.

استاد دانشگا علم و صنعت بیان کرد: قبل از اینکه این موضوع را در مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا پیگیری کنیم در فضای کشور این نوع پیگیری صورت نمی گرفت باید بگویم مرکز پژوهشی علوم انسانی اسلامی صدرا جزو اولین مراکزی است که این موضوع را پیگیری کرده است.

وی بیان کرد: اولین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در سطح ملی برگزار شد و حاصل آن همایش مجموعه مقالات در قالب ۶ جلد چاپ و منتشر شد و نشست های راهبردی در محضر مقام معظم رهبری اجرا شد و این امر سکوی پرشی برای پیگیری فاز بعدی بود.

معاون پژوهشی مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا اظهار کرد: در دومین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حدود ۲۰۰ مقاله رسید که از میان آنها ۶۱ مقاله انتخاب و برگزیده شدند. از این تعداد حدود ۲۰ مقاله در روز همایش ارائه شد ولی تمام مقالات برگزیده در قالب مجموعه چهار جلدی که امروز رونمایی می شود منتشر شده است. این چهار جلد همچنین حاصل محتوای کمیسیون های تخصصی همایش که شامل کمیسیون مبانی و روش، عدالت و پیشرفت، عدالت و فرهنگ، عدالت و اجتماع، عدالت و سیاست و عدالت و اقتصاد بود، است.

تاسیس مرکز ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

رفیعی آتانی، تصریح کرد: پس از برگزاری دومین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نشست راهبردی در محضر مقام معظم رهبری، مرکز ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاسیس شد و اساتید و صاحب نظران در مجموعه علمی این مرکز در حال تفکر، مطالعه و مباحثه هستند تا در غنی سازی این امر کوشش کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مسئولیتی که باید اجرایی شود از سوی دولت و مجلس انتظار می رود که در این امر کمک شایانی انجام دهند. از مجموعه اساتید بخواهیم در فرآیند توسعه کشور بهره بجویند تا در زمینه الگوی اسلامی پیشرفت گامهای موثری برداشته شود البته رسانه ها هم در این زمینه مطالبه کنند تا این امر در زمینه و فضای خودش ایجاد شود نه در فضای سیاسی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha