جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شیخ عبدالله زین گو - نیجریه

حوزه/ شاگرد رهبر شيعيان نيجريه گفت: متاسفانه خوي وحشي گري آنها به حدي بود كه در حمله به منزل شيخ زكزاكي علاوه بركشتن سه پسر ايشان و زخمي نمودن خود و خانواده ايشان خانمي كه به منزل ايشان پناه آورده و باردار بود نيز زخمي و پس از به دنيا آوردن فرزند، خود و بچه هدف تير مستقيم قرار گرفته و كشته شدند.

 

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، شيخ عبدالله زين گو در جمع مسئولان و کارکنان  اداره كل پژوهش هاي اسلامي صدا و سیما با اشاره به وقايع اخير در اين كشور  سابقه چندساله حكومت اسلامي در كشور نيجريه را مورد توجه قرارداد و گفت:متاسفانه با استعمار انگليس و تسلط اين كشور بر قاره  آفريقا  به اجبار اين كشور از آموزه هاي اسلام ناب دور مانده است.

وی به پيروزي انقلاب اسلامي در ايران اشاره وبیان داشت: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به همه آزادي خواهان دنيا نويد بزرگي داد و شيخ زكزاكي با بصيرت در تمام اين سالها توانست با معرفي امام خميني(ره) و انقلاب ايران بسياري از مردم را به سمت اسلام و شيعه سوق دهد.

این فعال نیجریه ای  با توجه به اين كه در سالهاي پيروزي انقلاب شايد ده نفر در اين كشور گرايش به مذهب شيعه نداشتند به جمعيت ميليوني شيعيان در حال حاضر اشاره و آن را نتيجه دلدادگي شیخ زكزاكي به امام راحل دانست و سند آن را جمعيت عظيم مراسم اربعين حسيني و راهپيمايي روز قدس در اين كشور بیان کرد.

وی به هجمه دشمنان اسلام و تشيع در كشور آفريقا   اشاره كرد و گفت:آمريكا و اسرائيل وقتي نتوانستند در مقابل اين حركت عظيم كاري انجام دادند با تشكيل گروه تروريستي بوكوحرام سعي كردند بهانه اي براي حضور خود در اين كشور به بهانه جنگ با تروريسم پيدا كنند.درحالي كه تمام نقشه آنها كشتن شيعيان بود  و سند آن اين است كه تا كنون ده نفر از افراد تروريست در اين كشور كشته نشده اند در حالي كه فقط طي چند هفته گذشته هزاران نفر از شيعيان نيجريه به خاك و خون كشيده شده اند.

وي ارتش اين كشور را نيز همدست دشمنان اسلام دانست افزود : متاسفانه خوي وحشي گري آنها به حدي بود كه در حمله به منزل شيخ زكزاكي علاوه بركشتن سه پسر ايشان و زخمي نمودن خود و خانواده ايشان خانمي كه به منزل ايشان پناه آورده و باردار بود نيز زخمي و پس از به دنيا آوردن فرزند، خود و بچه هدف تير مستقيم قرار گرفته و كشته شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha