پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ انقلاب اسلامی امروز به سراسر جهان صادر شده است و امروز قطب های جهان مثل چین و روسیه در کنار ما ایستاده اند و منتظر مواضع ایران اسلامی در جهان هستند که مایه افتخار است؛ نباید این سرمایه را با ساده گرفتن شرایط از دست بدهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  که  امشب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز قیام 19 دی گفت: نوزدهم دی ماه، روز بزرگ و پرافتخاری برای حوزه های علمیه و مردم قم است.

وی افزود: رهبر انقلاب جایگاه این شهر و حوزه و روحانیت را در این انقلاب ستودند؛ روحانیت عامل محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی بوده است و این ماموریت بسیار حساس هنوز بر عهده روحانیت است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم اظهارکرد: بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری و آیت الله سعیدی و غفاری بودند که این انقلاب را یاری کردند و این انقلاب با تلاش و مجاهدت امام(ره) و روحانیون مردم به پیروزی رسید.

وی گفت: نکته مهم این است که روحانیت نیز باید نسبت به این جایگاه که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته است هوشیار باشد و این مسیر را با همان رویکردی که همیشه داشته است ادامه دهد.

وی افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی نقشه های کثیف خود را عملی می کنند و به دنبال عادی سازی نفوذ هستند و به همین دلیل است که روحانیت باید سعی کنند که حساسیت جامعه را نسبت به این مسئله بالاببرد.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم اظهارکرد: هر روز که این انقلاب به جلو حرکت می کند، دشمنان ما نیز احساس خطر بیشتری می کند و به همین دلیل سعی می کنند که به هرطریقی سرعت این انقلاب را بگیرند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما امروز در سراسر جهان صادر شده است و امروز قطب های جهان مثل چین و روسیه در کنار ما ایستاده اند و منتظر مواضع ما در جهان هستند که مایه افتخار است؛ نباید این سرمایه را با ساده گرفتن شرایط از دست بدهیم.

وی افزود: متاسفانه امروز برخی از افراد که مردم از آنها توقع بیشتری دارند بیان می کنند که اگر انقلاب نمی شد وضع دین و اقتصاد جامعه بهتر بود؛ این افراد سعی می کنند که ریزش های عمومی را بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: افراد تاثیرگذار در هر لباس و پست و مقامی که حضور دارند باید مراقب رسالت بسیار مهمی که امروز دارند باشند و امروز روحانیت باید در همه عرصه ها پیشگام باشد.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم اظهارکرد: در انقلاب اسلامی مراجع ما پیشتیبان طلاب بودند و امروز نیز همین وضع باقی مانده است و طلاب ما با انگیزه ای که از حضور معنوی و علمی مراجع عظام تقلید دارند پشتیبان ولی فقیه و جریان مرجعیت  هستند و امیدواریم خداوند سایه این بزرگان را بر سر طلاب و کشور ما مستدام دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha