چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حوزه های علمیه مراکز پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی اند، چرا که روحانیون با بیانی شیوا و جذاب مسائل دینی و اسلامی را مطرح می کنند و قطعأ این امر در سالم سازی فضای جامعه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»» در کرمانشاه، بهمن مرادی فر در کارگاه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ویژه روحانیون و ائمه جماعات کرمانشاه، گفت: پایبندی عملی به آموخته ها و اندیشه های اسلامی بساط جرم و آسیب های اجتماعی را در جامعه برمی چیند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قطعأ اگر انسان به کمال و یقین دست پیدا کند، حتی اگر جامعه ای که در آن زندگی می کند، مملو از فساد و گناه باشد، بازهم اسیر هوای نفس و کج روی ها نخواهد شد و این ها همگی از برکات دین اسلام است.

وی در ادامه با توجه به اقدامات پیشگیرانه آسیب های اجتماعی، ابراز داشت: اقدامات ما در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام بسیار ناچیز است، لذا طلاب و روحانیون باید در این زمینه فعالیت چشمگیرتری داشته باشند.

مرادی فر تصریح کرد: حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون بهترین مولفه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی می باشند، چرا که روحانیون علاوه بر اینکه به مسائل دینی اشراف کامل دارند، با بیانی شیوا و جذاب مسائل اسلامی را مطرح می کنند و قطعأ این امر بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه از اجرایی ک طرح "رشد مدار"، خبر داد و عنوان داشت: این طرح در مدارس و از پایه ابتدایی و حتی قبل از آن، آموزه های پیشگیرانه را با آموزه های دینی ادغام کرده و به صورت گام به گام به آن ها می آموزد و درصدد کاستن آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان این که امروزه دردناک تر از طلاق، شکستن قبح آن در جامعه است، افزود: متأسفانه عده ای به راحتی طلاق که مورد لعن خدای سبحان است را رواج می دهند و این مسئله قطعأ آسیب های فراوانی را به جامعه وارد می کند.

مرادی فر در پایان بیان داشت: اگر آموزه های دینی گام به گام و هدفمند در جامعه توسط طلاب و روحانیون به تمامی اقشار عرضه شود، علاوه بر کاستن آسیب های اجتماعی، برکات فراوانی را به همراه دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha