چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صلاح الدین المصری رئیس رابطة التسامح تونس

حوزه/ صهیونیستها تصور می کنند می توانند از محبت و گذشت به عنوان بهانه ای برای عادی سازی روابط با ملت ها استفاده کنند، در حالی که سخن ما کاملا بر عکس است و می گوییم بها و ارزش محبت به این است که پایگاه مقاومت باشد، زیرا صهیونیست ها نژادپرست هستند و دشمن محبت و مهربانی اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صلاح الدین المصری از چهره های فعال و بانشاط در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تونس است. وی ریاست انجمن التسامح این کشور را نیز بر عهده دارد که در طول سال برنامه های مختلفی را در فضای عمومی تونس برگزار می کند. تاکید و تمرکز بر روی مساله قدس، از جدی ترین فعالیت های صلاح الدین المصری در تونس به شمار می رود.  "المصری" در مصاحبه با حوزه، ضمن تشریح فعالیت های این انجمن، از تروریسم تکفیری و تروریسم صهیونیستی به عنوان دو روی یک سکه یاد کرد.

بسیاری از رویدادهای منطقه و جهان برای از بین بردن جایگاه پیامبر است

وی درباره فعالیت های انجمن التسامح گفت: انجمن ما در چند زمینه فعالیت دارد؛ اول تعمیق اسلام محمدی معتدل و متوازن در تونس و ارائه تصویری زیبا از پیامبر(ص) به مردم، زیرا برخی به دنبال از بین بردن جایگاه پیامبر(ص) و سایر انبیا و ادیان هستند و جنگ داعش و توهین مجله فرانسوی به اسلام و جریان هایی از این قبیل، همه با هدف توهین به پیامبر و انبیا و از بین بردن جایگاه آنها می باشد و از این رو ما در تونس، یک تبلیغات بزرگ به نام محبت به پیامبر عدالت و مهربانی به راه انداختیم و در این زمینه فعالیت هایی مانند اعلامیه و بیانیه خیمه های تبلیغاتی با هدف تبیین افضلیت پیامبر اسلام بر تمام مخلوقات برگزار کرده ایم تا بگوییم که پیامبر ما پیامبر اخلاق بی نظیر و مهربانی است و با اُسرا مدارا می کند و همانند داعش سر از تن اسیران جدا نمی کرده و در این راه از مناسبت هایی مانند حج به عنوان یک محور مهربانی و وحدت استفاده می کنیم.

ما اهل محبت هستیم بنا بر این با صهیونیست ها دشمنیم

وی ادامه داد: محور دیگر فعالیت ما که در امتداد فعالیت اول قرار دارد، مساله فلسطین است که مساله محوری مسلمانان است که نه تنها مایه اندوه مسلمانان بلکه مایه اندوه تمام بشریت است، زیرا صهیونیسم یک رژیم نژادپرست و ویرانگر است که با جنایاتی که مرتکب می شود زنده است و آمریکا هم از این رژیم حمایت می کند. روز جهانی قدس از نظر ما بیانگر رابطه عمیق انسان با خداوند متعال و نوعی تلاش برای نزدیکی به خداوند از طریق حمایت از سرزمین مقدسی است که معراج انسان به آسمان بوده و ما هر ساله در روز قدس این آرمان ها را اعلام می کنیم که این حمایت ما از قدس به برکت امام خمینی است که روز جهانی قدس را اعلام کرد.

صلاح الدین المصری مقاومت در برابر صهیونیست ها و جنایت های آنها در جهان اسلام را یکی از اهداف وجودی رابطة التسامح دانست و گفت: ما شعاری داریم که می گوید "ما اهل محبت هستیم بنا بر این با صهیونیست ها دشمنیم" و این شعاری است که مورد توجه پایگاه های رسمی رژیم صهیونیستی قرار گرفته چون آنها تصور می کنند می توانند از محبت و گذشت به عنوان بهانه ای برای عادی سازی روابط با ملت ها استفاده کنند، در حالی که سخن ما کاملا بر عکس است و می گوییم بها و ارزش محبت، به این است که پایگاه مقاومت باشد، زیرا صهیونیست ها نژادپرست هستند و دشمن محبت و مهربانی اند.

با تروریسم تکفیری در تونس مخالفیمصلاح الدین المصری رئیس رابطة التسامح تونس

وی پرداختن به مسایل تونس را از دیگر محورهای فعالیت در رابطة التسامح عنوان کرد و گفت: ما با تروریسم تکفیری مخالفیم چون آن را دشمن کشور خود می دانیم، چون تروریست ها سر از تن تونسی ها جدا می کنند و کینه و نفرت را میان مردم ایجاد می کنند و کشور را به جنگ داخلی تهدید می کنند و ممکن است موجب سقوط حکومتی شوند که مایه قوام و حیات ملت می باشد در حالی که تونس، ریشه دار در تاریخ است و مردم واقعا این کشور را دوست دارند.

فعالیت های بین المللی در امور مشترک انسانی

رئیس رابطة التسامح تونس به چهارمین محور فعالیت مای این تشکل تونسی اشاره و خاطر نشان کرد:  چهارمین محور، فعالیت های جهانی است. ما مسایل مشترکی با تمام مردم جهان داریم و هر مسلمانی باید به این مشارکت ها احترام بگذارد. امروز مساله محیط زیست و تهدیدهای محیط زیست یک مساله مشترک انسانی است. مساله عدالت اجتماعی هم یک مشترک انسانی است. مساله کودکان و تهدید کودکان به واسطه تروریسم و آلودگی ها و سوء تغذیه هم یک مساله مشترک انسانی است و ما بر این باوریم که تعمیق این مشترکات انسانی در کنار تعمیق مشترکات اسلامی موجب نجات عرب ها و مسلمانان و سایر مردم است و این گونه  می توان گفت که حضور ما در جهان حضوری فعال و پویا است و حضوری بسته و محدود نیست.

وی افزود: هدف ما رسیدن به خیر و خوبی و صلاح برای خویش و برای سایر انسان ها است و این همان رسالت حضرت عیسی علیه السلام است که فرمود: «وجعلنی مبارکا أین ما کنت» . ایشان نفرمود برای قبیله و هموطنان و هم دینان خود مبارک باشم، بلکه برای تمام مردم مایه برکت بود. ما دیدگاهی باز و ریشه دار در قرآن کریم و سیره علما و اولیاء داریم و به هویت اسلامی خویش ملتزم هستیم و در عین حال به مردم جهان نیز توجه داریم و این تعامل نیکو با انسان ها نیز توصیه و سفارش اسلام است و در نهایتِ امر، قرآن به ما می فرماید که اهل عدالت باشیم و می فرماید: «و إذا قلتم فاعدلوا و إن کان ذا قربی» عدل ربطی به دین ندارد و مردم باید اهل عدالت باشند. قرآن به ما می فرماید شما مردمی هستید که خداوند شما را به صورت قبایل و گروه های مختلف آفریده تا بدانید که گرامی ترین شما نزد خداوند پرهیزگارترین شما می باشد.

به خاطر مخالفتمان با صهیونیستها به ما دشنام می دهند

المصری با اشاره به برخی مخالفت ها با فعالیت های این انجمن ادامه داد: تمام تبلیغات و دشنام هایی که علیه ما صورت می گیرد به خاطر مخالفت ما با ارتباط با صهیونیست ها و به سبب طرفداری از وحدت ملی تونس است، اما با وجود تمام این دشمنی ها ما توجهی به اینها نمی کنیم و به کسی دشنام نمی دهیم. جهت گیری ما مشخص است و سیاست ما وحدت تونس و وحدت جهان اسلام و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی  است.

تکفیر و صهیونیزم، دو روی یک سکه اند

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم تونس را متقاعد کرده ایم که تروریسم تکفیری و تروریسم صهیونیستی دو روی یک سکه هستند و الحمد لله انجمن تونسی التسامح از سال 2012  در این زمینه پیشتاز است یعنی از زمانی که با شهید سمیر قنطار ملاقات کردیم و پس از آن تکفیری ها به قنطار سوء قصد کردند، شاهد این بودیم که رسانه های صهیونیستی از سلفی ها تشکر کردند و ما این یادداشت ها را در اولین صفحات روزنامه های تونس برای اطلاع مردم منتشر کردیم تا به مردم تاکید کنیم که تروریسم تکفیری ساخته دست تروریسم صهیونیستی است و کسانی که در القصیر و حلب می جنگند همچون کسانی هستند که در مارون الراس جنگیدند و کسی که تونسی ها را می کشد همان است که رزمندگان ارتش سوریه را می کشد و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان را می کشد.

گفت و گو: حسن صدرایی عارف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha