چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
بانوان

حوزه/ برای ورود به عرصه سیاسی باید پشتوانه های اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی داشت، چرا که مستضعف سیاسی قدرت انتخاب و تصمیم گیری ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، خانم پورحسینی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، در سومین نشست "بانوان بافضیلت" با نگاه به زندگی خانم اعتمادی، مؤسس فقید مدرسه علمیه الزهراء(س)، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) به برخی از ویژگی های سیاسی استاد اعتمادی اشاره کرد و ابراز داشت: برای ورود به عرصه سیاسی باید پشتوانه های "اخلاقی"، "اجتماعی" و "اعتقادی" داشت که این بانو از آن برخوردار بود.

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ادامه داد: استاد اعتمادی به صورتی محققانه قبل از هر موضع گیری در بحث سیاسی روز، نظر قرآن را بررسی و سخنرانی های امام راحل و مقام معظم رهبری را یادداشت می کردند.

وی با اشاره به اینکه داشتن سیره سیاسی آسان نیست و خواندن چند مطلب ساده بینش مربوطه را کامل نمی کند، گفت: کسی که در این زمینه دغدغه داشته باشد، همه موارد را بررسی می کند و استاد اعتمادی این گونه بود.

پور حسینی با بیان اینکه استاد اعتمادی در عرصه انقلاب به همراه استاد طاهایی فعالیت های سیاسی داشت، تصریح کرد: زن امروز فکر می کند که فعالیت سیاسی و اجتماعی جدای از خانواده است و نمی تواند به صورت همزمان در چند عرصه فعالیت کند، این در حالی است که بزرگانی مانند بانو اعتمادی نشان داده اند که می توانیم این گونه باشیم و در کنار فعالیت و وظیفه همسری و مادری، در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز فعالیت کرد.

وی با اشاره به اعتقاد استاد اعتمادی درباره ایجاد استضعاف اقتصادی و به دنبال آن استضعاف سیاسی مانند کاری که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام داد، یادآور شد: این استاد فقید اعتقاد داشت که فرد مستضعف سیاسی، قدرت انتخاب ندارد. او همچنین معتقدبود که اگر کسی امروز مستضعف سیاسی باشد از کوتاهی خودش می باشد.

مدرس حوزه علمیه خواهران مشهد، ادب را یکی دیگر از ویژگی های استاد اعتمادی دانست و اظهار داشت: این ظرافت و ادب نسبت به خدا و معصومان(ع) مثال زدنی است که نسبت به استادان و بزرگان عرصه علم دین نیز همین ادب را رعایت می کرد.

وی به معیارهای فعالیت های استاد اعتمادی در عرصه سیاسی با نگاه به سوره هایی مانند مجادله، مائده و سبا، درباره حزب الله و حزب شیطان، رابطه با دشمن و... و نیز خطبه های سیاسی - اجتماعی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این بانو در بررسی یک آیه، از سایر سوره ها شاهد مثال می آورد که این امر نشان دهنده اشراف وی به آیه های قرآن کریم و اهمیت کار پژوهشی است.

پور حسینی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: باید خطر نفوذ دشمن را درک کنیم و از رهنمودهای مقام معظم رهبری خط بگیریم و در انتخابات شرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha