پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد رسول اکرم (ص) الأحساء عربستان

حوزه / منابع امنیتی رژیم آل سعود با بستن درهای یک مسجد در شهر الأحساء در شرق این کشور مانع برپایی نماز جمعه در آن شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عوامل آل سعود مسجد رسول اکرم (ص) را در منطقه العمران شهر الأحساء در شرق عربستان بستند و از ورود مردم برای اقامه نماز درآن جلوگیری کردند.

رسانه های سعودی اعلام کردند: علت بستن مسجد رسول اکرم (ص) این ست که شیخ " حسین الراضی " امام جماعت این مسجد در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته از آل سعود به دلیل اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه انتقاد کرده بود.

امام جماعت مسجد رسول الله شهر الاحساء، شیخ النمر را مظلوم و شهید آزادیخواهی، عزتمندی و ظلم ستیزی خوانده و گفته بود: آیا شیخ النمر کسی را کشته، مسجدی را خراب کرده، دست به سرقت زده یا مردم را به وحشت انداخته بود تا مستحق مجازات اعدام باشد؟!

شیخ الراضی، تنها جُرم شیخ النمررا مطالبه حقوق مردم ، درخواست برقراری عدل و عدالت و مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به امور کشوربیان کرد.

این روحانی سعودی پیش از این نیز خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن شده و گفته بود: حمله به یمن توجیه ناپذیر است و در این کشور اتفاقاتی می افتد که قلب هر مسلمانی را به درد می آورد.

امام جماعت مسجد رسول الله شهر الاحساء همچنین کشتار کودکان ، زنان و افراد کهنسال در جنگ علیه یمن و همپیمان شدن با آمریکا برای تخریب و نابودی یمن را به زیر سوال برد.

وی ادعای دمکراسی خواهی عربستان را به تمسخر گرفت و گفت : آیا عربستان می خواهد در یمن انتخابات قانونی و سالم برگزار کند در حالی که خودش از چنین انتخاباتی بی بهره است ؟!

یادآور می شود ، عملیات تروریستی در مسجد امام رضا(ع) در شهر الاحساء عربستان اواسط بهمن ماه امسال دهها شهید و مجروح برجا گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha